[Square] Computer cards was: Re: Uzavrene ctverylky

Otakar Kverka o.kverka na iol.cz
Pátek Květen 4 22:27:52 CEST 2007

Já mám s prvkem náhody, který se do country nevnáší počítačem, ale
docela obyčejným postupem o x pozic, nebo postupem naprosto náhodným
(promícháme tanečníky a uvidí se) docela dobrou zkušenost - v náhodné
sestavě člověk dostává naprosto nečekané náhodné impulsy všeho druhu, a
musí se rychle učit, je to takové nakopnutí, nastartování.

Opravdu neexistuje ve square figura "najdi si jinou čtverylku"?

Ota Kverka

-----Original Message-----
From: square-bounces na square.cz [mailto:square-bounces na square.cz] On
Behalf Of Lenka Hamplova
Sent: Friday, May 04, 2007 1:39 PM
To: Konference o Square Dance
Subject: Re: [Square] Computer cards was: Re: Uzavrene ctverylky

Predem se omlouvam, ze je to trochu delsi. :)

Milane, kolikrat jsi tancoval na karticky? Ja na ne tancuju pokazde,
kdyz jsme v Nemecku (krom Barmstedtu) a prijde mi to jako docela dobry
napad. Je pravda, ze ja to vidim z pohledu C-tanecnika, ktery ma moznost
si svuj level zatancovat 2x rocne v Nemecku a pak sem tam se jeste
nejaka akce najde, ale to uz se neda mluvit o nejake pravidelnosti.
Takze mam pochopeni pro to, ze kdyz je lidem 60 a tancuji se stejnou
frekvenci jako ja, ze v patek muzou mit potize. Ne, ze by me to tesilo,
ale chapu to. Pak si myslim, ze karticky maji smysl, protoze jim v patek
pomuzu a pak zbytek vikednu tancujeme. Ted jsme v Plonu a musim rict, ze
to melo smysl. Vsichni se zlepsili a o dost. A myslim, ze dneska vecer
(posledni vecer tady) to bude mit fakt grady. :) Dalo by se rict, ze
prvni den tu meli dva Dani dost velke problemy. My jsme vzdycky rikali,
uz jsme s nima zas ve ctverylce, musime tahat, a je dost velka
pravdepodobnost, ze se rozpadneme ... No ale hned druhy den, kdyz jsme s
nima byli ve ctverylce, tak me prekvapilo, jak se zlepsili. Dokonce jsem
se ptala i Dava Wilsona a on rikal, ze to je proto, ze nemaji kde
tancovat a maji pomalejsi start. Dale jsou tu asi 2-3 pary z Anglie, ty
jsou rekneme slabsi (nevidi split phantom column/wave). Kdyz mas jeden
par ve ctverylce, tak se to da utahnout a oni maji pocit, ze si
zatancovali (a my mame pocit, ze dokazeme utahnout celou ctverylku). A
kdyz to neni porad tak se to da. Kdybychom netancovali na karticky, tak
oni jsou porad spolu a nemaji sanci si zatancovat, protoze je nikdo
nepusti do ctverylky. Kazdy tanecni blok tu zacina Open tipem (pocitac
neurcuje, kdo s kym bude tancovat), tak oni ty tri pary skoncili u sebe
... My jsme s Davidem meli sanci si vybrat, jestli tancovat s nima nebo
netancovat. Tak se priznam, ze to jsem zbabele vzdala. Na to jsem
nemela. A jeste jednu pozitivni vec vidim na kartickach, to ze se lidi
pomerne spravedlive stridaji. Nestane se ti, ze nekoho na akci nepotkas.
A taky vzdycky kdyz prichazis do ctverylky a koukas, kdo tam je, tak
rikas, to je fajn, ze tancuju s tim a tim ...

Tim chci rict, ze karticky si myslim, ze maji smysl. Prinasi to trochu i
nahody do tancovani. Ale nechci tim rict, ze se tim ma vyresit problem
toho, ze nekdo si stoupa na level, na ktery nema.

Lenka

P.S. Pro ty, kdo nevedi, jak vypada tancovani na karticky, tak to jeste
popisu. :) V salu se ocisluji ctverylky a do pocitace se zadaji pary,
ktere spolu tancuji. Pocitac vzdy rozlosuje, kdo s kym bude tacovat v
ktere ctverylce. Hlida, aby kazdy tancoval s kazdym stejne krat, snazi
se snad i o spravedlive stridani v ramci salu. Taky to hlida, aby kazdy
byl vynechavan stejnekrat, kdyz neni pocet lidi presne na ctverylky.
Samozrejme, kdyz je clovek unaveny nebo i z jineho duvodu nechce
tancovat, tak muze po kazdem tipu rict, ze chce byt Out na jeden tip
nebo uz treba na vsechny dalsi tipy. Pokud se pouziva program od Vica
Cedera, tak je to otazka jednoho kliknuti. Takze kdyz se takovy system
pouziva ve dvou halach vedle sebe, tak se da snadno prechazet z jedne do
druhe a o nic clovek neprijde (vyzkouseno osobne).

4.5.07, Milan Vancura <milan na ucw.cz>:
> Cozpak ono reseni existuje, jen se u nas (mozna zatim) nepouziva.
Jmenuje se
> to computer cards a je to o tom, ze pred kazdym tipem pocitac (nebo
papirova
> karticka s tabulkou) urci, ve ktere ctverylce kdo tancuje. Dochazi tak
ke
> spravedlivemu rozdeleni a nakonec si zatancuji vsichni.

Ale to jsem Davide uz preci psal v tom svem mailu ja, ze jeste chvili a
skoncite na computer cards. Povinne organizovane tancovani s pocitacem
vybranymi spolutanecniky. Takze toho bourace pak budete mit dokonce
predepsaneho. Kdyz se Ti nebude libit, tak prosim Te hlavne mlc. Nebo Te
umlati
kartickou s vykriky jako "Copak nevidis, ze mam tady kod 1525F2?! Tak
koukej se
mnou tancovat a netvar se tak blbe!"

A kdyz se budes chtit jit podivat do jine haly, tak budes muset pockat,
az Te
pocitac pusti. Co na tom, ze tou dobou uz v te hale bude davno jiny
caller a
jiny program. O nic jsi stejne neprisel, protoze i kdybys dokazal ze sve

puvodni haly zdrhnout (pockas, az se pocitac nebude koukat), tak v te
druhe Te
druhy pocitac tancovat nepusti. Nemas totiz spravnou karticku. (v
verzi bude ve dverich haly turniket)

A kdyz pojedes nekolik set kilometru, aby ses videl s kamarady, tak je
uvidis
akorat na afterparty. A to jenom do te doby dokud tam zasedaci poradek u
stolu
nebude delany stejnymi computer cards a nebudes si muset kazdych deset
minut
presedat. A co hur, kamaradi o Tebe stejne stat nebudou. I kdyby ses k
nim
propasoval, tak se na Tebe podivaji s udivem a reknou: "Ale nas uz je
tady osm.
To je divne, mas tu ted podle pocitace byt?".

Zni to zabavne. Teda jenom pro ty venku, co se bavi tim, co si nechaji
ti
uvnitr libit, pochopitelne. Takze ja zustavam venku. Co vy?

Milan Vancura