[Square] názor

Malý Miloslav 340220 MalyM na dpp.cz
Pondělí Květen 7 09:19:20 CEST 2007

> Nemyslím si, že to je tak docela "ulítlý". Chápu důvody,
> kterými se tady
> argumentuje, a myslím, že pokud by se dostatečně
> vyřádili na takových speciálních akcích, snad by nepohrdli i
> návštěvou
> jiných. Možná by byla i větší tolerance a přátelštější atmosféra pro
> všechny.   Eva

At se to lidem libi nebo nelibi, cokoliv, co ma mit
sanci fungovat, musi mit nejaka pravidla, ktera se
budou dodrzovat. V nasem tancovani existuje pravidlo
o tom, ze kazdy by mel chodit jen na to, co ovlada.
Je to velice rozumne pravidlo. Bohuzel nedodrzovane.
Nevidim jediny duvod, proc se chovat tolerantne
a pratelsky k lidem, jejichz cinnost je vyhradne
destruktivni. Velice rad pomohu lidem, kteri
se snazi a kteri jsou ochotni respektovat hranice
svych schopnosti. Poznal jsem i lidi, kteri se snazi,
ale jsou nenaucitelni - jejich snahu ocenuji, je mi
jich docela lito, ale nevidim smysl v nejake pomoci.
Ani trochu soucitu nemam s lidmi, kteri to mrvi na
kazdem kroku a bezostysne v tom pokracuji dlouhodobe
aniz by meli jakoukoliv snahu se sebou cokoliv delat.
Ti si zadne pratelske chovani, toleranci a pomoc
nezaslouzi.

Dlouhe roky jsem delal nalejvarny v Pisku na vsechny
u nas existujici programy. Bylo hodne lidi, kteri
jezdili z Opavy nebo Valasskeho Mezirici na takovou
vzdalenost. Jini, patrici mezi bourace (a pri trose
snahy jimi byt nemuseli) se vubec neobtezovali ujet
cca 100 km na vyuku nebo procvicovani a nadale nas
oblazovali na akcich svoji pritomnosti.

Dnes je nas cela parta (vyhradne tanecniku z vyssich
programu) ktera organizuje akce vyukoveho a procvicovaciho
charakteru nekolikrat za rok v Praze. V teto tanecni sezone
tak meli tanecnici moznost ucastnit se dvou student party,
peti akci s programem MS, Plus, A1 a vyse. Kdo chtel,
mohl je vyuzit. Mnozi to vyuzili, mnozi ne. Je to jejich
volba. Vetsina tech, kteri tyto moznosti vyuzili, se
pohnuli svoji urovni vyse (na nekterych jedincich to ale
bohuzel nezanechalo zadne stopy). Toto je nase forma
pomoci, kterou nabizime ostatnim dlouhodobe. Nemusime,
ale delame to a budeme se tomu venovat i nadale. Nikdo
ale po nas nemuze pozadovat, abychom na akcich, kde je
pozadovana plna znalost programu, pomahali tem, kdo
nemaji snahu pomoci sami sobe a na zadnou vyukovou nebo
procvicovaci akci nevyjedou jak je rok dlouhy. To po
nas opravdu nikdo nemuze chtit. Nejake ty reci o toleranci
a pratelskosti opravdu nejsou na miste. Dokonce bych rekl,
ze jsou vyslovene skodlive, protoze kazdy si pak bude
moci rikat - o co jde, vzdyt nas odtahnou. Myslim si,
ze daleko lepsi pristup by byl - ja to moc neumim, radeji
pujdu tam, kde to umim. Urcite by ta pratelstejsi nalada
zavladla mnohem jisteji a ochota pomahat by sla nahoru.

Miloslav Maly