[Square] Příchody a jiné

Milan Vancura milan na ucw.cz
Středa Květen 16 13:26:19 CEST 2007

> Tentokrát mi to nedá, abych nereagoval, kdy? se tak p?kn? rozb?hla debata o
> elitních tane?nících a elitních ?tverylkách, pozdních a v?asných p?íchodech
> atd. Zaznívají nejr?zn?j?í více ?i mén? bizarní návrhy, ale ?e?ení je
> neoby?ejn? prosté - sta?í dodr?ovat existující pravidla v?etn? respektu jednoho
> k druhému (ostatním).

Dekuji ti Frantisku za podnetny e-mail, ktery jediny me donutil jeste se k tomu
vyjadrit. Nezbyva mi totiz nez souhlasit, vytah celeho Tveho mailu je vlastne
tento ocitovany odstavec a to same tady pisu uz ponekolikate i ja:

1. bud jsou tanecniku davy - pak mozna nastanou nejake davove potize jako
nemoznost komunikovat s kazdym osobne, ale zase nejsou problemy s poctem
ctverylek, pozdnimi prichody jedincu atd. Nedokazu si predstavit, ze by me na
velke akci s mnoha ctverylkami nekdo hlidal, jestli jsem se zrovna sel napit,
podivat do jineho salu, zkusit si jiny level (jindy nez na rozhrani bloku), jit
si popovidat s lidmi, co jsem prave ve ctverylce potkal atd.  To bych musel
oznamovat jedine pocitaci na akci s kartickama, ale neoznamuji, protoze na
takove akce nejezdim.

2. nebo je tanecniku par (jako treba co vim od lidi z PAC), ale pak se zase
vsichni znaji a muzou se normalne lidsky domluvit uz vecer predem, kdy (a ze
vubec) dorazi, protoze je kazdemu jasne, ze lidi je akorat, aby se ta akce
vubec dala usporadat a ze tudiz nemuze kazdy byt nekde jinde. Jenze to pak ta
akce musi byt uzpusobena moznostem jejich clenu a musi se taky komunikovat.

Sice vypada fajn, kdyz muzu na sd konferu napsat, jak mame budicek v 9:00 a
"jak to, ze to na jinych akcich nejde taky, mne tam lidi jezdi", ale kdyz to
pritom vypada tak, ze mne lidi sice jezdi, ale ve skutecnosti v tech devet
nevstanou, tak to asi znamena, ze jim tenhle styl akce nevyhovuje a ja se nemam
s cim chlubit. A nez vymyslet tresty za zpozdeni na parketu a zakazy a prikazy,
kdy kde ma kdo byt, je lepsi se zamyslet nad tim, jestli tento format akce
vubec lidem vyhovuje. Protoze prikazy jsou nutne, ale jen do urcite miry.

Vetsina lidi radsi nerekne nic a "zaridi se po svem". Nutne se chteji naucit
nejaky level, tak mlci, ale vstavaji po svem. A jine signaly nez to, ze treba
nevstanou, od nich neziskas. A kdyz jim budes takhle velet cinnosti, kterych
nejsou schopni (nebo ochotni) a nasledne vymyslet dalsi veleni a tresty za
neuposlechnuti rozkazu, tak to je to, cemu ja rikam silacke reseni a stojim si
za tim.

Neni sebemensich pochyb, ze kdyz uz se to jednou vykomunikuje, tak se zase ta
pravidla musi dodrzovat a pak neni zadna chyba premyslet o dusledcich pro pozde
prichozi. S tim, co psal Frantisek, ja naprosto souhlasim vcetne jeho pohledu
na "elitni" ctverylky. Mam s tim naprosto stejnou zkusenost.

Jenze z toho, ze "vcas" mate tak casto na place lidi mene nez ctverylka, plyne
jednoznacne, ze je na case si o tom promluvit a program akce treba zmenit.

Treba muzete vzit jako nazor do diskuse, ze clovek jako ja (tj. zadny level
nepotrebujici se ucit) nema zapotrebi, takovy dril. Ja si chci uzivat tanec,
a s tim je PACka znacne v plenkach. Takze me PAC nema co dat, proto tam uz
nejezdim. A krom organizatoru nevim o moc dalsich lidech, kteri by tam jezdili
z radosti k tanci, tj. ackoliv ten level uz umi. Neni to taky signal?

Jenze to uz bych se opakoval. Vcetne toho, ze to zalezi na vas, co si
usporadate.

Milan Vancura