[Square] (square)

Malý Miloslav 340220 MalyM na dpp.cz
Pátek Květen 18 07:59:47 CEST 2007

> Me do spacaku nikdo nezazene, jsem ozbrojen (BANG! BANG!)
> Vlada

> Tak mne napadá, k čemu je to zahánění vlastně dobré? To ti
> hráči karet
> někoho rušej, nebo v čem je problém?
>				Alnagon

> Mel bych jednu malou poznamku. Stavis callery a tanecniky do
> stejne pozice, ale tak to neni. Caller je poradatelem najata
> pracovni sila (otazku odmen bych tady neresil). Na flyeru je
> uvedeno kdy, kde, a co calleruje. To je zavazna informace,
> kterou poradatel nabizi a na zaklade ktere se tanecnici rozhoduji
> [...]

Podobnych nazoru by se v diskuzi dalo najit hodne.
Podivejte se ale na to trochu jinak.

Na akcich se setkavaji tri typy ucastniku:
1) organizatori
2) calleri
3) tanecnici

Organizatori - vesmes se snazi udelat akci co nejlepe a venuji
tomu hodne. Krome toho se ale snazi neprijit do nejakeho maleru.
Proto si obcas vymysleji nejaka "nevhodna, omezujici" opatreni.
Organizatori vedi proc - nezpochybnujte je, dodrzujte je. A nebo
na ty akce nejezdete. Nikdy jsem se nesetkal s tim, ze by si
organizatori dali jako podminku nejaky nesmysl - treba vstup jen
s krouzkem v nose nebo s hlavou nabarvenou na cerveno. Pokud
pravidla potrebna pro chod akce nedodrzite, muzete organizatory
budto dostat do nejakeho maleru, nebo je natolik otravit, ze se
priste na nejake poradani vykaslou. Chcete to?

Calleri - je to takova castecne privilegovana sorta ucastniku.
Nemusi platit vstupne, i jizdne jim obcas byva proplaceno.
Za to se staraji o zabavu. Jenze pro ne to az tak zabavne byt
nemusi. Nektere uz to mozna vubec nebavi a jezdi jen proto, aby
pomohli. Jine to mozna bavi pokud maji pred sebou dobre tanecniky.
Jenze vetsinou se setkavaji s tim, ze tanecnici toho moc neumi.
Na ranni bloky se ani neobtezuji. Myslim si, ze toto muze bavit
jen naprosteho nadsence a ze mu to stejne nevydrzi dlouho.
Proc to ti calleri delaji? Je to nejaka forma masochismu?
Delaji to nejspis proto, ze mezi organizatory a tanecniky maji
kamarady - tedy delaji to pro ne. Delaji to proto, ze porad
jeste, mozna naivne, veri, ze to ma smysl. Ale ono to taky trvale
nevydrzi. Novi calleri se neobjevuji, ti soucasni uz maji rodiny,
spoustu starosti, mnohdy je to uz ani treba nebavi, radeji by
mozna chteli zustat doma. Neberte je tedy jako najatou pracovni
silu. Tou opravdu nejsou. I oni by se chteli bavit.
Uvedomte si jednu vec - kdyz se na tancovani vykasle 10 tanecniku,
neni to zas tak velky problem pokud nejsou z jednoho klubu.
Kdyz se na to vykasle 10 calleru, koncime.

Tanecnici - ti se jedou bavit, nemaji na starosti nic nez sami
sebe. Organizatory a callery oceni tak potleskem pri grand marchi
a mozna par kratickymi clanky na teto konferenci. Mnohem vice
by ale jejich praci ocenili tim, kdyby dbali pravidel vyhlasenych
organizatory a kdyby jim jejich praci mnohdy zbytecne
nezneprijemnovali.

Na letosni Convention jsem si pri odjezdu rekl - jsem rad, ze
zde nejsem organizatorem. Co me k tomu primelo? Navsteva
panskeho WC v prizemi. Nevim co bylo pricinou, ze misy nesly
splachnout. Ale rozhodne to neni duvod pro to, zmizet po pouziti
jak para nad hrncem a nechat poradatele at si s tim jejich
dareckem poradi - je to duvod zajit za poradatelem a pozadat
ho o kybl (jiste by se nejaky nasel) a splachnout po sobe rucne.

Vazene tanecnice a tanecnici - vazte si vice prace organizatoru.
Delaji to pro vas. Pokud jim to budete moc zneprijemnovat,
muzete je primet k rozhodnuti, ze priste uz nic delat nebudou.