[Square] Program Convention - vas nazor?

Ing. Škorupa - HYPRO BB hypro na hypro.sk
Úterý Září 11 08:52:52 CEST 2007

Mám taký pocit, že sa nám ta diskusia dostáva trochu z cesty. Bavíme sa o
Country ako o niečom ohromne dôležitom, čo patrí nerozlučne k SD a bez čoho
sa nedokážeme zaobísť. Nie je to až tak pravda. SD predsa pôvodne vzišlo z
Country práve preto, že tam zakladateľom SD niečo chýbalo. Čo, nebudem
rozoberať. Proste niečo, čo stačilo na to, aby vzniklo celosvetové hnutie
SD. Samozrejme, že SD a Country budú navždy spojené, budú to ale LEN
"bratranci", ktorí majú len rodičov súrodencov. Takže Country nie je
povinnosť, je príjemné spestrenie.

A potom hlavný rozdiel medzi Country a SD je orientácia na tanečníkov. SD je
"salónne" country, určené svojím charakterom pre užší okruh tanečníkov.
Country je presný opak, široká ľudová zábava. Country tanec naučíš
kohokoľvek za 5 min, Basic SD len niekoho aj to za cca 1/2 roka. Nedá sa
prísť na Country bál a učiť tan niekoho SD, naopak na SD klubáči sa dá
Country použiť ako fajn rozptýlenie.

Takže, vážení, klídek. Country nás nezachráni, poteší oko aj telo, aj úctu
si zaslúži. To hej. Ale veľmi by som to nepreceňoval. Nedá sa SD a Country
uspokojivo spojiť a s tým sa musíme zmieriť. Treba vychádzať z možností,
ktoré máme a z nich vydolovať všetko, čo len dokážeme. A o to sa určite
snaží každý, niekto viac, niekto menej. kto sa snaží málo, nemá nárok. A tu
je hafan zakopaný. Countristi sa ani veľmi nesnažia, ale efekt je ohromný.
Idú totiž medzi ľudí, ukazujú sa a sú skvelí. My sme "salónny" tanečníci a
preto sa boríme s nezáujmom verejnosti. Nevidia nás a nevedia o nás. A preto
je Special alebo Convention taký dôležitý pre každý klub. Jednak sa tam
ukáže sila a odhodlanosť klubu, v prípade Convention celého tanečného sveta,
a jednak aj schopnosť osloviť verejnosť. No a konečne som sa dopracoval k
tomu, o čo mi vlastne ide :-) Každému Specialu a Convention chýba verejnosť.
Málokto z organizátorov venuje tejto otázke pozornosť. Nestálo by za
zamyslenie, Jirko, na Convention sprístupniť verejnosti okrem Open Air-u aj
napr. sobotný večer? Dalo by sa tam možno pritiahnúť dosť ľudí, síce len z
Bratislavy, ale to nevadí. Je to predsa presne to, čo chceme, osloviť ľudí.
Mám v pláne presne toto urobiť na našom Speciali v januári... spropagovať,
urobiť si prospekty o Pegase a rozdávať, rozdávať, rozdávať ...

Šerpo
Pegas Banská Bystrica