[Square] Sluchove postizeny squareovy tanecnik?

Středa Prosinec 29 16:19:51 CET 2010

No teda, takovou vanocni vyzdobu jsem nevidela ani v Los Angeles pred
energetickou krizi!

Je to zajimavy napad, aby muj dalsi vyzkum byl o tech spoustu tanecniku,
kteri hur slysi, nez by bylo zadouci, ale ty jsem nemela na mysli. Na Fakute
kde pusobim mame katedru, kde specializuji pro telesnou vychovu, aktivitu a
sport u lidi "se specialnimi potrebami" co je nejnovejsi pojem pro lidi,
kteri jsou ruzne telesne nebo mentalne postizeni.

Jedna moje kolegyne se specializuje pro sportovce, kteri bud neslysi vubec
anebo tak malo, ze jsou oficialne sluchove postizeni,maji takovou diagnozu,
slysi jen s pomoci sluchatek apod. Ti maji vlastni sportovni souteze a ucast
"normalne slysici" byva omezene.

Nekde ve ctverylce jsem potkala takoveho muze, ktery ve mne nechal dojem, ze
je opravdu z lekarskeho hlediska sluchove postizeny, ze neslysi temer vubec.
Jeho lekarskou kartu ani jine papiry jsem nekontrolovala, tehdy me to ani
nenapadlo, jen jsem se na nej usmivala, aby mel radost z tance.

Ale ted v ramci pokracovani vyzkumu o tancicich muzich se mi zdalo, ze by
bylo zajimave tema psat o tom tanecnikovi, ktery jsem parkrat potkala,
udelat s nim rozhovor, treba by rad ucastnil, mohl by tim snad pomoc dalsim
lidem, kteri jsou na tom podobne, at se neboji zkusit i druh tance zalozeny
na to, ze clovek musi sluchove zareagovat na mluvenou napovedu.

Jak je jich vice, tim lepe, ale ja jsem potkala jen jednoho takoveho. Ovsem,
ti co krici, "neslysim" kdyz by vlastne meli kricet "neumim" je tolik,ze
pravidelne nosim spunty do usi na parkete, abych take neprisla o sluch.

Take doufam, ze jsem nikoho neurazila svou prosbou. Jessica