[Square] Jeden hloupy dotaz

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Neděle Květen 23 09:41:10 CEST 2010

Miloslav Malý wrote:

> Koukatelna z hlediska radoveho divaka, ktereho se snazis k teto zabave
> dostat, pritahnout ho do pripravky. Koukatelna z hlediska zmlsaneho divaka,
> ktereho sice k teto zabave nepritahnes, ale ktery muze nejakeho zajemce
> treba doporucit.
> Koukatelna treba i na open air, kdyz se o to tak stale snazime.
>
> Proste koukatelna z hlediska kohokoliv. Aby ten, kdo se na to diva, mel
> pocit, ze to nebyla banda zoufalcu, ale tanecnici, kteri neco predvadi.

   Hm. Ne ze bych s tebou nesouhlasil. Pohled, ktery ze vseho nejvic
pripomina Drazdany po naletu, kdy divak jenom ceka, ktera z tech matoh
spadne prvni, jiste nikoho z nich do pripravky neprilaka.
   Jenze... Zkusme si predstavit, co se stane, pokud vybehneme s
predstavenim, po kterem Michael Flatley ziska v obliceji barvu irskych
vrsku. Pak rozdame letacky "prijdte mezi nas". Co se stane? 1) Normalni
lidi, pro ktere by SD byl prijemnou zabavou, si sebekriticky reknou, ze
na tohle nemaji, a pujdou pryc. 2) Par nadsencu s perfektni prupravou
prijdou - a zustanou prave tak dlouho, nez uvidi realitu. Vzapeti
zdrhnou tak rychle, ze na ne bude v nemem uzasu zirat jiny Michael -
tentokrat Schumacher.

   Podle meho nazoru je snaha o perfektni predstaveni naprosto
kontraproduktivni. At jsou tam chyby, at je to nepresne. Pochopitelne,
nemyslim stav, kdy postavy vnimaji hudbu jako hluk, ktery je rusi od
vnimani callerovych povelu, stav, kdy postavy stoji rovne jako
paragrafy. Quasimodo nikoho nenalaka. Ale ani snaha o dokonale
vystoupeni nepovede k cili.

   Nemame tanecni prupravu? Nemame. A nebudeme o ni usilovat ani pro
predtanceni. Nehledame lidi s tanecni prupravou, ale lidi ochotne se
bavit. Nemame stejnokroje? Ale my nehledame lidi do Hradni straze!
Jezkovy voci, vzdyt my se u toho tance rozpadame! Ale dokud nebudeme
hledat roboty, kteri nedelaji chyby, je to preci v poradku. A tohle
vsechno my musime umet tem lidem sdelit.

   A bohuzel, jedine, jak toho dosahnout, je dostat je do te ctverylky.
Nechat je zkusit si to na vlastni kuzi. dat jim ten zazitek. Ale to uz
tu zaznelo mnohokrat... Jenom to nekteri porad odmitaji slyset.