[Square] Diamond circulate - zákeřný dotaz

Miloslav Malý mm na chello.cz
Čtvrtek Únor 10 08:59:16 CET 2011

> Celou debatu jsem rozproudil kvůli tomu, že chci square tancovat dobře,
> ne že bych se chtěl hádat a hledat správná slovíčka, do čehož to, zdá
> sem mi, začíná přerůstat.

Honzo, v klidu postav po dane figure dva normalni diamanty, protoze je vice
nez 90% pravdepodobnost, ze presne to caller bude chtit. Caller, ktery
pouzije na nizsich programech (do A2) diamond circulate v pozici, kdy oba
tanecnici na spicce diamantu koukaji stejnym smerem, se budto spletl (to za
predpokladu ze ovlada programy C1 a vyse a neuvedomil si, ze je na nizsich
programech limitovan znalostmi tanecniku), nebo vyssi programy neovlada, ale
patri mezi ty, kdo si s figurama hraji a pouzivaji pouze znalosti, ktere k
dotycnemu programu patri. Vzhledem k tomu, ze uz od Basicu je mozne dostat
se do situaci kolidujicich s programy C, neni nijak neobvykle, ze se
vyskytnou situace, ktere tanecnici a calleri z nizsich programu resi jinak,
nez tanecnici a calleri na vyssich programech.

Jedno z nepsanych, ale pouzivanych pravidel na nizsich programech rika - po
dokonceni figury se chytejte do formaci. Do jakych formaci se tanecnici
mohou chytat? Jen do tech, ktere jsou jim na danem programu znamy nebo ktere
jim znamy sice nejsou, ale jsou pro ne jasne viditelne, takze je dokazi
rozeznat. Dva diamanty jsou tanecnikum znamy, formace triple diamond ani
nahodou.

V podobnem pripade caller stejne tanecnikum uz nasledujici figurou da vedet
co mel na mysli. V Tebou uvedene situaci byvala bezna kombinace Diamond
circulate, centers Swing thru - naposledy jsem se s tim setkal na jednom
Jamboree pred rokem a pul. Tedy nejedna se o nejaky SD pravek, ale o skoro
soucasnost.

> [...]
> nějaké příklady" a u jedné z mých odpovědí jsi napsal. 99% Áčkařů by to
> tak zatančilo, ale dobře to není. I v této diskusi padla slova "nejde o
> to, jak to má být, ale jak to tanečníci zatancujou". Z toho mi vyplývá,
> že prostě musí existovat pravidla, která platí na vyšších levelech a na
> levelech nižších se neaplikují, protože to je na tanečníky nižších
> levelů moc velká zátěž. "Same position rule" je asi pravidlo, které se
> táhne už od basicu, ale nějaci fantómové jsou až v C1, jestli se
> nepletu. Ale už s tím končím, zase jsem se rozkecal.

Samozrejme ze na C programech existuji pravidla, ktera na nizsich programech
neplati. Myslet si opak je nesmysl. Na nizsich programech neznas praci s
fantomama, neznas praci s offsetama, neznas praci ve formacich Triple Box,
Triple Waves a uz vubec ne Triple Diamonds. Takze pokud se diky moznostem
nizsich programu dostanes do situaci kolidujicich se znalostmi z vyssich
programu, budes je resit tak, jak je poplatne znalostem odpovidajicim
programu, na kterem k tomu doslo.

> Nicméně ještě k jedné věci:

> Thru,
>
> Tady mne zaujala ta závorka. Opravdu vzniknou? Já do toho nevidím,
> proto se ptám asi blbě (opět mi chybí vhled Céčkaře), ale nevzniknou
> náhodou ty tripple diamonds až v okamžiku, kdy je taková formace k
> něčemu potřeba? Odmítám si(jakožto áčkař) připouštět, že kdykoliv jsem
> s někým v minivlně, jsem zároveň center v diamantu, byť si ten diamant
> v případě potřeby dokážu domyslet.
>
>                            Díky za pozornost
>
>                                      Honza Beran - Alnagon

Samozrejme ze na programech nizsich nez C1 nevzniknou - vzniknou v lepsim
pripade dva diamanty nebo vznikne chaos. David ma sice z pozice C tanecnika
a callera naprostou pravdu, ta ale na nizsich programech neplati. Problem
Davida v techto debatach je ten, ze uz leta nebyl na zadne akci, kde jsou
nizsi programy, takze je uz trochu mimo realitu nizsich programu. Problemem
SD je to, ze presna pravidla a definice plati az od vyssich programu a nelze
je vztahovat zpetne, na nizsich programech se da mluvit velmi casto o
nepresnych a nekdy az nesmyslnych popisech.