[Square] Round Dance

František Čermák cermak.frantisek na post.cz
Úterý Leden 25 09:16:22 CET 2011

Mimoň? To ani náhodou. Tenhle hokej mají asi všichni tanečníci roundu. Podle mého je to s roundem asi takto.

Fází je 6.
Fáze 1 a 2 má jen 2 rytmy. 2step a waltz.
Od fáze 3 přibývají další. Každá fáze má předepsané figury, jako je tomu ve square. Takže když se ozve na pódiu waltz fáze 3 a ty umíš všechny figury fáze 1,2,3, tak si tento tanec bez problémů zatančíš. Jenže...
1. Na rozdíl od SD je RD styl, kde se musí tančit a ne jen chodit. Každý rytmus má jinou skladbu kroků, střídají se rychlé a pomalé doby, což u SD není. Jako písně se používají nejznámější songy, buď jako originály, nebo upravené pro daný rytmus. A tady to začíná. Každá skladba má nějaké dělení, nějaké přechody, výrazné doby = je pokaždé jiná! (ne 7x stejné kolečko jako u SD) Tudíž cuer který napovídá má dvě možnosti. Buď pustí muziku a začne napovídat figury do dané fáze, jak ho napadnou (to však umí jen málo cuerů a navíc bys zjistil, že už při třetím tanci se figury a kombinace opakují, nesedí do muziky atd) nebo si připraví na daný tanec choreografii. To je daleko efektnější. A hlavně pro tanečníka je výsledný pocit daleko lepší. A tu to začíná. Většina těch co choreografie vytváří modifikuje figury a upraví je k obrazu svému. Nebo přidá jiné úplně nové, které nejsou popsané v žádné z fází. Výsledek je často efektní a tanec pěkný, ale jen pro toho kdo ho zná! A to je dnes největší dilema RD. Do fáze 4 je dost tanců, které se dají zatančit, pokud máš znalosti dané fáze, takže opravdu platí, že když cuer zahlásí - tanec fáze 4, nejsou tam jiné než definované figury do fáze 4 (a nebo jsou, ale on je popíše či ukáže před spuštěním skladby) a ty si můžeš jít s klidným srdcem zatančit, ale od fáze 5 již takový tanec nenajdeš skoro ani jediný. Co neumíš, to si nezatančíš. Je to docela hrůza a samotného mě to štve, ale jediné co s tím můžu dělat je vytvářet své vlastní choreografie a volit vhodné písně. Na přípravce když učím, tak učím většinou postupně všechny figury z dané fáze (do fáze 4). cca 1-2 nové za týden. A na nově naučené figury mám připravenu buď moji nebo cizí choreografii. Ale to jde jen u klubové přípravky. Na nalejvárnách, kde nikdo neví, jak zdatní tanečníci se sejdou je to obtížnější.
Doufám, že to nejsou jen bláboly a něco ti to přineslo. :)
Franta