[Square] Round Dance

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Úterý Leden 25 15:57:01 CET 2011

Michal Beneš wrote:

> Ahojky,
> já bych si dovolil odpovědět  :-)

> Jedna z možností je ta, že Cuer-choreograf je hudebně a hlavně
> tanečně na výši, a prostě nutně potřebuje nějakou figuru, která má
> nějaký určitý pohyb s nějakou určitou rytmizací, což nejbližší vhodná
> je ... hmmm, bohužel o dvě, tři, pět fází výše. Ale on to tak cítí,
> on to tak prostě chce tančit  :-)

   Benitto, tomu rozumim. Ale zkus si predstavit, ze do nejakeho singing
callu se mi bude hodit figura, ktera se bude rymovat s dalsim versem,
bude nejak prijemna do choreografie - ale ona bude, mrcha, z C2. Tak ji
prece nemuzu placnout do MS singing callu.
   Jinymi slovy - at si choreograf dela co chce, ale mel by po pravde
rict, jakou fazi ta choreografie vyzaduje - a ona vyzaduje tu vyssi. Tim
spis, ze v RD na rozdil od Square jde i o ten tanec: zkus si predstavit
dvojkovy waltz vysperkovany o Double Reverse Spin. Bude to porad
dvojkovy tanec? Cuer ohlasi "Waltz II+0+1" (pomuze si timhle trikem, aby
nemusel tvrdit, ze to je IV+1), dvojkar si na to stoupne - a v lepsim
pripade se o nej neprerazi nikdo dalsi. Protoze nema tanecni zkusenosti
na to, aby tuhle figuru zatancoval.

   Na druhou stranu ten RD system vede k humornym situacim, jako kdyz
ted na Sachtaku Hop ohlasil "Tango faze III+1+2, takze celkem 6", a par
lidi, kteri deset minut pred tim to same tango odtancovali, zdesene
zdrhlo z parketu...

   Znovu a znovu: ten system beru takovy, jaky je. Ale nerikejte mi, ze
je logicky. Neni.