[Square] Fwd: Round Dance

Jessica Jayne Maertin yentajjm na gmail.com
Úterý Leden 25 17:29:24 CET 2011

Tim padem, ze neznama figura vede k tomu, ze se stane zmena smeru nebo
dokonce rytmu, tak by mel cuer, jak uz bylo tu nekym receno, na tu
vymyslenou figuru upozornit, kratce ukazat, pripadne rict jakou figuru nizsi
fazy se tam da davat misto toho. Problem je v tom, ze mnohoktery cuer je sam
takovy clovek, komu pripada vse v roundu velmi jednoduche a tak mu
nedochazi, ze nekdo jiny s tim muze mit potize. Jessica

---------- Forwarded message ----------
From: Petr Dusek <petr na dostavnik.com>
Date: 2011/1/25
Subject: Re: [Square] Round Dance
To: Konference o Square Dance <square na square.cz>

Jessica Jayne Maertin wrote:

> Dal je treba rict, ze i ve square-u se dava od vyssich fazi figury, jenze
> caller je musi popisovat pomoci povelu z nizsich faz.

  To ano. A neni na tom nic spatneho. Casto ma cuer podobnou moznost -
rozkecat figuru do kratsich (Lace Up), i kdyz tim vetsinou neziska tu
nizsi fazi jako caler, ktery muze na Basicu tancit temer plnodnotnou A2
(ale bude ho bolet papula).

> A obcas jsou take vymyslene figury, na priklad "Boogie to the middle and
> back".

  Jiste, konec koncu taky jsem dodnes nenasel v seznamech figuru
"Ferris What". Jde ale o to, ze v dane situaci tanecnici pochopi, co od
nich chce. V tebou jmenovanem pripade patrne pomuze Forward and Back, v
mem potom Ferris Wheel.
  Pokud si do nejake choreografie zaradim figuru "Beri beri" nebo
"Tse-tse", tanecnici z toho nazvu ne vzdy pochopi, co maji delat.

> Sice kdyz
> clovek tu vymyslenou figuru nezna, tak tam muze tancit neco jineho nebo
> chytit se na dalsi figuru nebo se nechat odvest nebo to opisuje od nekoho
> jineho, v roundu se to take vetsinou da vyresit jednem z uvedenych
zpusobu.

  A vysledek je takovy, ze pak misto tance civi po nohach okolnim
tanecnikum... Nebo si zatanci neco jineho a skonci jinak otoceny
(idelane oproti ostanim do protismeru - budou ho milovat, ale jeho chyba
to neni).