[Square] Round Dance

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Úterý Leden 25 16:07:44 CET 2011

Jessica Jayne Maertin wrote:

> Dal je treba rict, ze i ve square-u se dava od vyssich fazi figury, jenze
> caller je musi popisovat pomoci povelu z nizsich faz.

   To ano. A neni na tom nic spatneho. Casto ma cuer podobnou moznost -
rozkecat figuru do kratsich (Lace Up), i kdyz tim vetsinou neziska tu
nizsi fazi jako caler, ktery muze na Basicu tancit temer plnodnotnou A2
(ale bude ho bolet papula).

> A obcas jsou take vymyslene figury, na priklad "Boogie to the middle and
> back".

   Jiste, konec koncu taky jsem dodnes nenasel v seznamech figuru
"Ferris What". Jde ale o to, ze v dane situaci tanecnici pochopi, co od
nich chce. V tebou jmenovanem pripade patrne pomuze Forward and Back, v
mem potom Ferris Wheel.
   Pokud si do nejake choreografie zaradim figuru "Beri beri" nebo
"Tse-tse", tanecnici z toho nazvu ne vzdy pochopi, co maji delat.

> Sice kdyz
> clovek tu vymyslenou figuru nezna, tak tam muze tancit neco jineho nebo
> chytit se na dalsi figuru nebo se nechat odvest nebo to opisuje od nekoho
> jineho, v roundu se to take vetsinou da vyresit jednem z uvedenych zpusobu.

   A vysledek je takovy, ze pak misto tance civi po nohach okolnim
tanecnikum... Nebo si zatanci neco jineho a skonci jinak otoceny
(idelane oproti ostanim do protismeru - budou ho milovat, ale jeho chyba
to neni).