[Square] Kdo pozde chodi...

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Pondělí Březen 21 12:43:23 CET 2011

Jessica Jayne Maertin wrote:

> Vcera tolik lide meli takovou zpozdeni na vyuku, ze se zacatek vyuky
> kvuli nim posunul. Pro meho tanecnika jsme meli to vypocitano na
> minutu, aby stihnul opakovani i odjezd vlaku. Diky neohleduplnosti
> urcitych lidi musel pak odjet driv, nez se opakovalo ty nejtezsi
> figury. A nejen to. I mistni tanecnik, ktery meho tanecnika odvezl
> autem na autobusovou zastavku, propasl tuto cast opakovani.

   Ano, tohle je velka bolistka ceskoslovenskeho tancovani. O tom, jak
ji resit, se uz toho napsalo mnoho, ale jediny, kdo dokazal aplikovat
skutecne efektivni reseni, byl sveho casu Mila na svych nalejvarnach.
Zacatek je v devet, tak proste v devet zacal. A to, ze nekdo dorazil o
pul desate, ho z miry nijak nevyvedlo. Pozadavek na zopakovani do te
doby probraneho pak ignoroval.
   Bohuzel tuto tvrdou (lec ucinnou) metodu zatim nikdo jiny nedokazal
dostatecne dusledne aplikovat. Aspon ne dlouhodobe.

   Jak na to, ze na vyukove akci lidi prijdou se zpozdenim, reagovat?
Osobne vidim tri mozne varianty:
1) Respektovat "vuli lidu" a posunout zacatek i konec vyuky tak, aby se
vsichni mohli ucit.
2) Zacit podle prichodu lidi, ale vyuku zkratit tak, aby skoncila vcas.
3) Opozdilci maji smulu, program zacina tehdy, kdyz zacit ma.

   Zajimal by me vas nazor - kterou variantu byste zvolili a proc? I
pres skutecnost, ze sam mam problem s vcasnosti, ja jsem jednoznacne pro
variantu 3 - snad s vyjimkou zacatku cele akce, kde preci jen mohou do
hry vstoupit i faktory mimo vuli kohokoli z nas.

   Pro dostavnicke nalejvarny jsem uz navrhoval navrat k pravidlu, ze po
dobu tancovani je bufet mimo provoz (tehdy vynucenemu tim, ze posadka
bufetu sla tancovat taky). Myslim, ze pokud by takovy opozdilec prisel k
bufetu a zjistil, ze snidani dostane az za hodinu, dal by si priste
pozor, aby prisel vcas. Co si myslite o teto "podpurne" metode?

   Zdravi