[Square] Kdo pozde chodi...

Miloslav Malý mm na chello.cz
Pondělí Březen 21 14:37:47 CET 2011

Co by se melo jeste resit vic demokraticky? Tady je demokracie dostatecna.
Nekdo zorganizuje vyukovou akci a sestavi program. Tanecnici se demokraticky
rozhodnou, zda jim program vyhovuje natolik, ze prijedou, nebo jim
nevyhovuje a neprijedou. Nikdo je nemuze k ucasti donutit.  Pokud prijedou,
meli by program respektovat. Prijdou li na tancovani pozde, je to jejich
osobni volba a jejich problem, ze jim neco uniklo. Neni nejmensi duvod na ne
brat ohled. Samozrejme je pri tvorbe programu nutne zohlednit, ze patky jsou
ponekud problematictejsi.

Myslim, ze vice demokracie neni treba, velmi rychle by se zmenila v
anarchii.

Stejne tak bych byl pro, aby i na bezne nevyukove tanecni akci caller, pokud
se mu nesejde ctverylka dejme tomu do 10 minut,  zrusil cely tanecni blok.
Proc by tam mel stat zbytecne a cekat jestli se ctverylka sejde nebo ne?
Nesejde se? Caller bude mit volno.

Miloslav Maly

Dekuji za obhajobu rannich ptaku :-) Vzhledem k tomu, ze vetsina lidi museji
pres tyden vstavat do prace, tak predpokladam, ze to dovedou. Jen o vikendu
vstavat nechteji. Tak bychom to mohli vyresit demokraticky. Pri
registrace/prihlaseni by lide napsali, na kolik hodin rano jsou ochotni jit
na vyuku. Pokud by z toho vyslo dostacny pocet, aby se vyplatilo nabidnout
vyuku rano (v pripade square-u minimalne 8 lidi) tak by se vyuka konala,
kdyz ne, tak by program zacal pozdejic.

Lide jako jsem ja klidne prijdeme v 8 nebo take uz v 7 :-)

Dovoluji si poznamku, ze kdyz se zacatek akce posune pozdeji a konec akce je
podle programu tak si pripadam mirne osidena.

Jessica

2011/3/21 Petr Dusek <petr na dostavnik.com>

David Tesar wrote:

> Zacatek rano - ono zacinat v devet je dost brzo, hlavne v nedeli.
> Predstava "zacneme co nejdrive, at si lidi zatancuji" je falesna,
> protoze lidi prijdou pozde a nezatancuji si. Posun jen o pul hodiny by
> vyznamne pomohl.

  Nejsem si jisty, jestli bychom se za nejakou dobu nebavili o tom, ze
zacatek o pul desate je prilis brzo. A pak o tom, ze kdyz se v nedeli
vstava v deset, proc se ma v sobotu tancovat uz od deviti. A skoncilo by
to zrusenim dopoledniho tancovani. Teda pokud budeme predpokladat, ze do
odpoledne se vsichni vyhajaji...

  Myslis, ze lidi, pro ktere je jednodussi ve tri hodiny vstavat nez
jit spat, budou mit z posunu zacatku akce timhle smerem radost? A
ujistuju te, ze nejsem takovy sam. Idealni zacatek tancovani je pro me
kolem osme. Ale abych mohl byt s ostatnimi, musel jsem se naucit nejit
spat v dobe, kdy je to pro me prirozene. Stejne tak by se ti, kdo jsou
ochotni pomocovat, mohli naucit jit spat tak, aby rano vstali aspon na
tu devatou.
  Na nekolika Convention po sobe se objevily "Early birds" bloky - ty
zacinaly v osm hodin. Mireny byly prave na lidi, kteri  A ver nebo ne,
pokud se na nich objevilo zajimave callerske jmeno (napriklad hned ten
prvni blok v Tisnove 2001 s Milou), spousta lidi dokazalo vstavat jenom
kvuli tomu, aby na ten blok mohli jit. Opravdu nedokazou vstat o hodinu
pozdeji na normalni program?

  Lidi prijdou pozde, protoze neciti zadny postih za to, ze to udelaji.
Pokud se nejaky dostavi (jiny nez soukrome pohorseni tech, kdo na ne
museli cekat -- ta nemoznost posnidat az do prvni prestavky se nabizi
sama), sance na zmenu je docela slusna.
  Ano, muzes namitnout, ze neni spravne lidi, kteri si plati za zabavu,
nutit vstavat driv nez se jim chce. A ja ti na to odpovim, ze je to
naprosto stejne jako nutit lidi, kteri jsou zvykli chodit spat a vstavat
driv k tomu, aby sli spat pozdeji. Tedy ze nevidim rozdil mezi tim, ze
nekdo nemuze vstavat na pul desatou ranni a tim, ze nekdo jiny nemuze
jit spat o pul desate vecer (aniz by ohrozil vyuku).