[Square] Podekovani (Prachatice) i zamysleni

frankvlcek na seznam.cz frankvlcek na seznam.cz
Úterý Květen 31 21:56:02 CEST 2011

Privátně:
Tož dej tip, Péťo.
Už mne ty poplatky se..u, za těch pár kliků, co to ty darmožrouty v bance stojí. Vím, že Poštovní banka má hodně ´úkonů bezplatných, ale ne všechno.
Já su tady, v Německu, u Sparda-Bank Hessen, kde neplatím žádné poplatky. Je to družstevní banka, takže se mi navíc úročí družstevní vklad  většinou kolem 7% (bohužel nejde zvýšit jeho jistina). Jenže ty družstevní banky v Česku, díky tomu, že komunisté úspěšně odnaučili lidi slušnosti, úctě k soukromému majetku a poctivosti, byly vytunelované. A co se týká e-bank, tři už také zkrachovaly.
Poté, co jsem přišel o pár tisíc v Eko-Agrobance a pět let nato o pár desítek tisíc v Union-bance, jsem větší částky peněz (ó, kde jsou ty časy...) měnil na Eura a ukládal tady, v té Sparda-bank. Ta dvojí výměna něco stála, ale jistota, že o tu velkou sumu nepřijdu, mi stála za tu malou sumičku za dvojitý převod.
Úměrně s tím, jak se mi (díky přechodu do důchodu) zmenšují částky na straně "dal" , se zvětšují částky na straně "má dáti". Včetně těch poplatků - na české straně, ovšem. Tady si ale přivydělám a když su v Česku, nenechá mne moje milá žena umřít hlady, spíš naopak.
 No, ale zase jsem neměl ještě problém jako Jessica, že by platba nedošla, ztratila se nebo dorazila s větším zpožděním než zákonné 3 dny. Že by to přece jen bylo těmi poplatky?
Měj se a ščastné a veselé.

František

P.S.: Jedu zítra do CR a budu měnit asi 400 € (oprava auta mne stála skoro 28 000 Kč...) Budeš chtít vyměnit?
FRV

Frantisek Vlcek
Frantisek Vlcek
Schillstr. 8