[Square] Informace o stavu Square na Americkém týdnu

Petr Dusek petr na dusek.info
Čtvrtek Srpen 8 18:08:00 CEST 2013

David Dvořák wrote:

> Z pohledu  celého našeho hnutí kladu o něco větší význam na nové
> tanečníky MS,  kteří mají potenciál začít jezdit na akce a přidat se do
> klubového  života (pravda, jeden pár to má blíž do Chemnitzu, než u
> nás, ale to  není na závadu).

    To urcite ne - i kdyby jezdili pravidelne tancit do Nemecka a k nam
jen na akce, je to prinos. Navic s sebou mohou na nase akce snadno
privest nemecke tanecniky, cili i z "vnitrniho" pohledu je to pozitivum.

> Jediný problém, který ale není věcí Amerického týdne, spatřuji
> prakticky po celé Evropě a to je otázka tzv. entry levelu, kterým se
> stal Plus.

    To bych spis videl jako dusledek absence novacku v poslednich
letech. Je to logicke - na plusko se vytahne drive nebo pozdeji kazdy,
pokud se nezasekne driv dobrovolne. Pokud ubytek MS tanecniku (odchody a
prechody na Plus) neni kompenzovan prisunem novych tanecniku, zajem o MS
klesa. Tim se i poradatele zacnou vice orientovat na levely, o ktere je
zajem - a jestlize zajem o MS mizi, nabidnou radeji Plus. To vede i
zbyle MS tanecniky k tomu, ze zacnou spechat na to plusko take. A
roztaci se nam spirala.
    Nicmene ja uz delsi dobu nesleduju data - deje se ten posun opravdu
nebo to je jen pocit? Pokud se to deje opravdu, mohlo by byt vhodne to
zacit nejak resit. Ale jak? Poradateli (snad s vyjimkou Convention)
nikdo nemuze naridit, ze jeho akce ma byt zamerena na nejakou sortu
tanecniku...

>  Přestože je mi jasné, že pro většinu pořadatelů a tanečníků je
> zajímavější  programovat A a C než B,

    Pro tanecniky je zpravidla zajimave zatancovat si svuj level,
pripadne si procvicovat ten, ktery se prave doucili. Ale na tom neni nic
spatneho. Pro poradatele je zase zajimavy level, na ktery mu prijedou
lidi. A jsme zase u tehoz problemu - malo lidi na vstupnich levelech.

> je to škoda a začínám být stále více přesvědčem o tom, že to ubližuje
> snaze přivést do aktivity další lidi.

    V tom s tebou souhlasim. Urcite je to problem, kdyz lidi, kteri
prijdou, zjisti, ze se pomerne dlouho nedostanou na zadnou akci. Na
druhou stranu hlavni problem vnimam jeste driv - malo lidi vubec
prichazi do pripravek.