[Square] Informace o stavu Square na Americkém týdnu

David Dvořák dada.dvorak na gmail.com
Čtvrtek Srpen 8 16:33:25 CEST 2013

Ahoj kamarádi

19. Americký týden je za námi a už se chystá ten dvacátý. Ale právě ten letošní byl v několika ohledech jiný. Napadají mě na první dobrou hned dva. Snad poprvé nepršelo ani jeden den a a to dokonce ani v sobotu večer. Asi nějaké znamení :-) Letos také ubylo nováčků ve prospěch pokročilých tanečníků. Zejména u Square to bylo markantní. Na "parketě" na hlavní třídě jsme přivítali pouze tři nováčky, kteří se učili Basic I od začátku. A všichni se snažili. Děda Karkulák rozšíří rodinu o tančícího člena! Naproti tomu se ale podařilo sestavit celkem tři čtverylky na výuku Mainstreamu a dvě na výuku Plusu. Ne, že by jich bylo pět dohromady, ale nikomu nevadilo si projít výuku MS znovu. Čili dá se říct, že díky letošnímu Americkému týdnu na Šiklově mlýně je o čtverylku víc tanečníků Mainstreamu a o dvě Plusu. Z pohledu celého našeho hnutí kladu o něco větší význam na nové tanečníky MS, kteří mají potenciál začít jezdit na akce a přidat se do klubového života (pravda, jeden pár to má blíž do Chemnitzu, než u nás, ale to není na závadu). Všichni tanečníci pak projevovali zájem o taneční akce, čehož si cením a věřím, že se společně setkáme třeba už v Jablonci. Za sebe zjišťuju, že v parném létě každý den callerovat 5 hodin v kuse s výukou tří levelů, je docela nářez. V pátek jsem toho měl plné sandály. Výuce jsme věnovali pět odpolední od pondělí do pátku a myslím, že především pro tanečníky Plusu to bylo velmi náročné. Nikdo se ale na nikoho za celý týden nezlobil a všichni si navzájem pomáhali, což jednoznačně přispělo dobré atmosféře. Pro některé tanečníky byly i přes jisté předešlé zkušenosti určité kombinace a pozice překvapením. Jirka Vašák navíc vypadal, že takové použití diamantů vidí prvně v životě :-) Mám z toho letos uvanený, ale skvělý pocit! Přijeďte příště taky.

Jediný problém, který ale není věcí Amerického týdne, spatřuji prakticky po celé Evropě a to je otázka tzv. entry levelu, kterým se stal Plus. Je to problém pro nováčky, porotože možností, jak si zatancovat Basic I a II je i u nás poměrně dost málo. Přestože je mi jasné, že pro většinu pořadatelů a tanečníků je zajímavější programovat A a C než B, je to škoda a začínám být stále více přesvědčem o tom, že to ubližuje snaze přivést do aktivity další lidi. To je ale na jinou diskuzi. A měla by se rozjet!

Krásné prázdniny přeje

Medvěd