[Square] Vystoupeni z CSCTA: Otevreny dopis

Petr Dusek petr na dusek.info
Neděle Leden 6 10:03:59 CET 2013

      Ahoj, Jirko,
    tve rozhodnuti vystoupi z CSCTA je tvou osobni veci, a nepochybne i
tvym plnym pravem. Nicmene rozhodl jsi se napsat verejne, a proto ti i
ja odpovim verejne. Mozna mi neprislusi pravo komentovat tvuj odchod,
ale presto to udelam.

    Nejprve musim konstatovat, ze tebou uvedene principy chapu. I ja
bych byl rad, kdyby CSCTA sve cleny na vlastne jedine akci asociaci
(aspon oficialne) spoluporadane prezentovala. Pro zname tvare je to
prilezitost prezentovat se zahranicnim ucastnikum akce a treba ziskat
moznost ucnkovani v zahranici. Pro ty na zacatku kariery se takovato
akce muze stat mistem, kdy si jich nekdo vsimne a pozve na svou akci. A
pro nas ostatni by to mohla byt prilezitost aspon obcas oprasit mikrofon.

    Na druhou stranu chapu, ze tomu tak neni. Prvnim a nejdulezitejsim
duvodem je fakt, ze pri jednanich o Convention asociace neni ten, kdo by
si mohl klast podminky: asociace je rada, pokud sezene nekoho, kdo vubec
bude ochoten tu akci udelat. Nemuze si vynucovat podminky, na ktere
dotycny klub nebude ochotny pristoupit - jak bychom se vsichni divali na
to, ze by Convention vubec nebyla? A nekolikrat k tomu jiz nebylo daleko.
    Za druhe to, ze neclenove asociace jsou na programu, plati uz pres
deset let. Puvodne to bylo pouze na preklenuti doby valne hromady
asociace, pozdeji se to rozsirilo na cely program. Ono neni uplne snadne
postavit program, kde by se prezentovalo pouze tech par clenu, kteri by
meli zajem. Muzes jiste namitnout, ze neni problem postavit kostru na
clenech asociace a doplnit zbyla mista necleny. Jenze neutrpela by tim
kvalita akce? Neni pro tanecniky lepsi, kdyz se na podium postavi neclen
Mila nez clen ja?
    A na zaver mozna podpasovka mirena primo na tebe: za poslednich 12
let v nadpolovicni vetsine pripadu nebyli ani clenove osloveni s
nabidkou ucasti - poradatel si vybral, koho chce. Doted ti to nevadilo a
nepovazoval jsi za nutne se jakkoli angazovat v zajmu tech, kdo by se
treba chteli prezentovat, ale nebyli osloveni. Nezajimalo te to. A kdyz
poradala v roce 2008 Convention Karolina, ty sam jsi se velmi ostre
postavil proti tomu, aby CSCTA nominovala ucinkujici - trval jsi na tom,
ze je vase vysostne pravo si sami rozhodnout, kdo bude a kdo nebude
pozvan. Nezlob se, ale bez priznani toho, ze jsi tehdy nepostupoval
spravne, mi tve rozhorceni, kdyz se to otocilo proti tobe, pripada
ponekud neuprimne.