[Square] Square Digest, Vol 99, Issue 11 Komunikace

Jitka Novakova jinovatkaj na atlas.cz
Čtvrtek Leden 10 11:30:39 CET 2013

Zdravim vsechny a dovolim si kratkou, spis obecnou,  poznamku: vypada to, ze se musime stale ucit komunikovat. Ruznych seminaru tykajicich se treba asertivity je docela dost, jen zkusit o tom premyslet, jak doma, tak v praci i pri jinych aktivitach, jako je treba nase tancovani.

Zdravim a preju lepsi naladu, nez nam predklada to destive zimni pocasi.
Jitka Nováková
Praha 6

> Od: square-request na square.cz
> Datum: 09.01.2013 17:13
> Předmět: Square Digest, Vol 99, Issue 11

Příspěvky do konference  Square zasílejte na adresu:
 square na square.cz

Pro přihlášení nebo odhlášení použijte WWW rozhraní na adrese"
nebo použijte elektronickou poštu, zašlete slovo help v těle dopisu na
adresu
 square-request na square.cz

Správce konference můžete nalézt na adrese
 square-owner na square.cz

Když budete odpovídat na příspěvek, změňte, prosím, Subject: na něco
rozumnějšího než je: "Re: Contents of Square digest..."

Dnešní menu:

   1. Re: Square Digest, Vol 99, Issue 10 (Miloš Štěrba)
   2. Re: Odpoved Jirkovi Scobakovi (Scobak)
   3. Re: Odpoved Jirkovi Scobakovi (David Tesar)
   4. Re: Odpoved Jirkovi Scobakovi (Scobak)

Message: 1
Date: Wed, 9 Jan 2013 14:31:15 +0100
From: Miloš Štěrba
Subject: Re: [Square] Square Digest, Vol 99, Issue 10

Naši milí calleři /cueři etc.

již několik dní čtu vášnivou diskuzi, vyvolanou "otevřeným dopisem" Jirky
Ščobáka.. Po delším váhání jsem se rozhodl napsat názor nás, tanečníků.
Odmyslím-li do jisté míry osobní invektivy, které jsem z diskuze vycítil
(jak a proč vznikly neřeším a řešit nehodlám), pak mé zamyšleni se bude
týkat toho, zda je nějaká organizace potřebná.

V diskuzi zaznělo, že CSCTA je jediným zástupcem SD a RD tanečníků, protože
kluby nemají svoji vlastní organizaci. V minulosti však existovala
Československá asociace Square Dancingu (CSAS),  která v podstatě zanikla,
ať již důvody byly jkékoliv. Nahradila ji právě CSCTA.. Emotivní články k
tomuto problému mohou zájemci najít v časopise ZOOM, číslo 4/1993 a dalších
(pokud jej ovšem ještě vůbec seženou). Pamětníci si vzpomenou, nás ostataní
to dnes již zajímat nemusí.

Je dobře, že existuje nějaká organizace, o které taneční kluby vědí a - jak
doufám - v případě potřeby se na ni mohou obrátit. V tuto chvíli je asi
užitečné, že tato organizace řeší komplexně problém autorských práv s
organizací OSA.
Užitečné např je i zařizování překladu popisů jednotlivých figur do češtiny
(to ale asi není zásluhou činnosti CSCTA, ale spíše jednotlivých callerů) -
mnohým tanečníkům to jistě pomůže.
Bylo by možná vhodné, kdyby Tom Machalík (a spol.) připravili pro jednotlivé
kluby stručný přehled toho, co mohou kluby spoluprací CSCTA získat (je to
jednodušší, než studovat stanovy a pod.).
 Takže můj názor je, že existence organizace, která se "stará" o taneční
kluby, je jistě potřebná. Domnívám se však, je určitě není nutné, když si
calleři / cueři vyměnují své vnitřní názory veřejně. Co jsem se já, jako
tanečník, z této diskuze dozvěděl? Že Jirka Ščobák (kterého si mimochodem
jako callera velmi vážím), vystupuje z CSCTA, protože nebyl pozván jako
caller na konvenci do Ostravy. Následovala sprška odpovědí různých CSCTA i
ne- CSCTA callerů. Je to informace, která nás, řadové tanečníky nějak
obohatí? Pouze může vyvolat pochybnosti, zda orgán, který je oficiálním
zástupcem nás, klubů, funguje dobře, když se jeho členové mezi sebou
dohadují.

Věřím, že na Šachťáku (který bude současní konvencí CSCTA) se tyto problémy
vyjasní.

Děkuji callerům /cuerům za to, co vše pro kluby dělají (bez nich bychom v
pdostatě zanikli) a přeji úspěšnou budoucnost též CSCTA (potřebujeme ji!)

Miloš Štěrba
Sent: Wednesday, January 09, 2013 1:27 PM
Subject: Square Digest, Vol 99, Issue 10

[...]

   1. Re: Odpoved Jirkovi Scobakovi (Scobak)
   2. Re: Odpoved Jirkovi Scobakovi (Jiri Pyrotechnik Fischer)
   3. Re: Odpoved Jirkovi Scobakovi (David Tesar)
   4. Re: Odpoved Jirkovi Scobakovi (Miloslav Malý)

Message: 1
Date: Wed, 09 Jan 2013 12:08:58 +0100
From: "Scobak"
To: Konference o Square Dance , Tomas Machalik

Subject: Re: [Square] Odpoved Jirkovi Scobakovi

------------------------------

Message: 2
Date: Wed, 09 Jan 2013 12:31:07 +0100
From: Jiri Pyrotechnik Fischer
To: Konference o Square Dance

Dne 9.1.2013 12:08, Scobak napsal(a):
  Ma pocit, ze maximalne
> efektivne vyuzil system. To je ONO VITEZSTVI....

sorry Jirko, ale stale v tom marne hledam alespon neco, co by melo
zajimat tanecniky...
Pyro

ps.k vyhre gratuluji :)

------------------------------

Message: 3
Date: Wed, 09 Jan 2013 13:12:10 +0100
From: David Tesar
To: Konference o Square Dance

> Jaky je rozdil mezi callerem 1 a 2? Caller 1 usetri a muze se v duchu
> smat: "Jo, ja tam byt nemusim. Toto neni pro me." Ma pocit, ze maximalne
> efektivne vyuzil system. To je ONO VITEZSTVI.

Jirko, ty hledas system tam, kde zadny neni. Zaplakal jsi na spatnem
hrobe a ted hledas duvody, proc ho oznacit za spravny.

Fakta vyplyvajici ze stanov:

Fakt 1: CSCTA si na Convention muze, ale nemusi udelat valnou hromadu.
Fakt 2: SD coordinator musi na convention zajistit Basicovy workshop.

Konsekvence: organizator Convention si na akci MUZE pozvat treba Martany
+ callera delajiciho Basicovy workshop.

Tebe se dotknul pristup *organizatora* (ktery nic spatneho neudelal) a
na protest vystupujes z *CSCTA*.

Nic jsi tim neziskal, nic se nezmeni, logiku to zadnou nedava.

David

------------------------------

Message: 4
Date: Wed, 9 Jan 2013 13:27:48 +0100
From: Miloslav Malý
To: "'Konference o Square Dance'"

Ahoj Jirko,

Pokud jsem dobre pochopil, na programu Convention jsou 3 neclenove CSCTA.
Jeden zahranicni caller, Jindra Sasek (Cara) a moje malickost. O dalsim
neclenovi nevim.

Myslim, ze k ucinkovani zahranicniho callera nelze mit vyhrady, stejne tak
nelze mit vyhrady k ucinkovani callera z poradajiciho klubu. Jsou tedy
problemem ty dve hodiny meho ucinkovani na Convention?

Jirko, nemyslim si, ze vyuzivam system a nemyslim si ani, ze bych nad
asociaci nejak vyhral. Ja za svoji vyhru povazuji to, ze se mi podarilo
prosadit a dlouhodobe udrzet programy od A2 vyse. Ze s tim nebylo malo prace
a ze to bylo v drtive vetsine v me rezii (a tedy mimo asociaci), to jiste
uznas sam.

Moje vystoupeni z asociace k 31.12.1994, podane pisemnou formou do rukou
prislusnemu clenovi vedeni asociace, nebylo motivovano snahou usetrit.
Duvodem k memu vystoupeni bylo, ze asociace v tehdejsi dobe podporovala
cinnost pouze do programu A1 a cast tehdejsi asociacni zakladny se vuci mym
aktivitam od programu A2 vyse stavela vyslovene negativne.

Miloslav Maly

Ahoj,

moje odpoved bude obsahovat prvky, kterymi jsem reagoval na douguv soukromy
dopis.

Vyraz "vyhrat" nebyl pochopen  spravne. Modelovy priklad (neni o konkretnich
lidech):
1) Caller 1: Vystoupil z CSCTA uz pred lety. Kazdy rok setri sumu, kterou by
dal na clenske. Na CSCTA Convention muze a nemusi callerovat.
2) Caller 2: Plati clenske do CSCTA 20 let. Na CSCTA Convention muze a
nemusi callerovat.
Jaky je rozdil mezi callerem 1 a 2? Caller 1 usetri a muze se v duchu smat:
"Jo, ja tam byt nemusim. Toto neni pro me." Ma pocit, ze maximalne efektivne
vyuzil system. To je ONO VITEZSTVI. I ja chci maximalne vyuzit system. Na
druhou stranu to vsak na rozdil od jinych nechci delat potichu, protoze se
domnivam, ze takto vyuzivat system je v konecnem dusledku zle a neprinese to
CSCTA nic pozitivniho. Proto jsem napsal verejne. Protoze pokud to bude
fungovat takto, nedopadne to dobre. Uvedomme si, ze se rok od roku oslabuje
clenska zakladna CSCTA a ja nyni napsal vpodstate jen verejne to, co si
pravdepodobne mnozi mysli v duchu. Proc by jinak, pokud je clenstvi v CSCTA
tak vyhodne, mela CSCTA tak malo radnych clenu? Postupujme takto a CSCTA
bude zanedlouho existovat uz jen na papire.

Na to, jak CSCTA hleda kazdy rok klub, ochotny organizovat, nerikam ani "ň".
Kdyby to byl Sachtak, na kterem necalleruju, nerikam take ani "ň". Konec
koncu, Sachtak uz byl x-krat, x-krat jsem ne nem necalleroval a nebouril se
pri tom. Naopak jsem na nej x-krat prijel si zatancovat.

Kdyz jsem si ted precetl vysvetleni s argumentem o financnich duvodech, neda
mi nenapsat: Caller na CSCTA Convention zada vstupne pro sebe a partnerku
zdarma. Kdyz klub prida jidlo, vyborne. Kdyz klub prida neco na cestu,
super, ale nevyzaduje se to (a neni treba o tom vedet predem). Zadny
honorar. Toto jsou podminky, za kterych jsem byl vzdy ochoten na CSCTA
Convention prijet.

Ani ja sve rozhodnuti nepovazuji za stastne, z duvodu uvedenych v prvnim
odstavci (vysvetleni vyrazu "vyhrat") to vsak povazuji za potrebne.
Bohouzel.

Jirka
P.S. Jsem si vedom, ze delam chyby. Jsem si vedom, ze jsem v minulosti svoji
kritikou urovne tancovani nebo calleru u nas vyvolal mnoh! o zle krve.
Akceptuji, ze se to odrazi na faktu, ze nejsem obliben. Ale v zasade jsem
clovek, ktery hraje otevrene a fer, snazi neco dosahnout, umi budovat a
neboji se vyslovit svuj nazor. Mrzi me, kdyz maji vliv lide, kterym jde o
osobni prospech, kteri nedokazi budovat a k udrzeni sveho vlyvu pouzivaji
manipulace a demagogii (nyni nepisu o nikom z vedeni CSCTA). Vuci takovymto
lidem se mi bojuje tezko. Nejsem dost diplomat a nejsem dost dobry
manipulator na to, abych se vuci nim dokazal prosadit. Mrzi me to. Kdybych
to umel, asi by byl cely nas square dance lepsi.

On Wed, 9 Jan 2013 10:02:30 +0100 (CET)
Tomas Machalik wrote:
> Ahoj,
>
> vzhledem k diskusi, kterou zde inicioval Jirka Scobak svym
>"otevrenym dopisem", povazuji za potrebne poslat kratkou reakci CSCTA
>i do konference, i kdyz by vetsina uvedenych bodu mela byt projednana
>interne uvnitr asociace a bude resena s Jirkou Scobakem primo.
! >
> [...]
>vsech svych clenu na Convention.
>
> Co se tyk! a poslani a cinnosti, CSCTA zde neni pouze kvuli poradani
>Convention. Za mnohem dulezitejsi povazuji kazdorocni zprostredkovani
>dohody mezi kluby a OSA, zajistovani spoluprace s ostatnimi
>callerskymi organizacemi v zahranici a zejmena poradani callerskych
>skol a seminaru, ktere CSCTA pro sve cleny dotuje a ktere jsou podle
>reakci ucastniku uzitecne a prinosne.
>
> Jirkovo rozhodnuti nepovazuji za stastne; pokud vsak opravdu chce z
>CSCTA
> vystoupit, budu to respektovat. Je ovsem treba, aby vse probehlo v

Konec: Square Digest, Vol 99, Issue 10

Message: 2
Date: Wed, 09 Jan 2013 16:08:05 +0100
From: "Scobak"
To: Konference o Square Dance , Miloslav Malý

Message: 3
Date: Wed, 09 Jan 2013 16:46:32 +0100
From: David Tesar
To: Konference o Square Dance

Me to neda, ja musim jeste jednou zareagovat. Jirko, pises:

 > 3) Neplacu. V zasade nehledam reseni pro sebe. Rad bych, kdyby CSCTA
 > v tomto do budoucna neco zmenila.

a dale pises:

 > A pokud se neco zmeni
> (nepodstatne, jestli "revoluce zhora" nebo "revoluce zdola"), nebudu
> stat stranou a znovu o clenstvi pozadam.

At uz tvuj pojem "v tomto" znamena cokoliv, musim si polozit otazku, kdo
je CSCTA? To jsme my, clenove. I ty, Jirko.

Pres dvacet let, kdyz chtel nekdo neco zmenit (naposledy Medved v techto
dnech), tak formuloval svou myslenku do navrhu zmeny stanov. Tento navrh
pak projednala valna hromada, tedy my vsichni clenove. I ty.

Ty to resis tak, ze se postavis stranou, ponoukas k (nesmyslne)
revoluci, a rikas, ze az nekdo udela nejakou praci, tak se vratis.
Nenavrhujes nic konkretniho, pouze rikas "CSCTA by mela v tomto neco
zmenit". V cem? Co?

Nezlob se na me, ale me to jednak nedava smysl, jednak se mi tvuj postup
vubec nelibi.

David

Message: 4
Date: Wed, 09 Jan 2013 17:12:52 +0100