[Square] Zmena nastaveni konference

Matyáš Brenner matyas.brenner na post.cz
Čtvrtek Listopad 6 16:08:07 CET 2014

Ahoj všem,
mám pro vás pár nepopulárních myšlenek.
Je trochu smutné, že tuhle odpověď dostanou i ti, kteří ji nepotřebují.

To si vážně myslíš(te), že celou konferenci zajímá odpověď pisateli
mailu typu "jseš spamer"?
Smyslem konferencí obecně, je podle mého názoru, sdělovat komunitě
DŮLEŽITÉ věci, které mohou (nebo alespoň by měli, nebo by mohli) zajímat
celou komunitu.
Odpověď typu "jseš spamer" a "neodpovídej do konference, když píšeš
soukromě" do konference vážně nepatří, stejně tak odpovědi na věci typu
"mám volné auto, sveze se někdo?". Přesto dobře polovinu mailů mažu
přesně z toho důvodu, že soukromé odpovědi jdou do konference.

Naopak s tímto nastavením konference konečně funguje, jak má. Výchozí
adresát odpovědi je autor tedy odpovědí "je pruzen" právě autor. Naopak
pokud bude mít odpovídající pocit, že odpověď je zajímavá pro celou
komunitu, musí odpovídající vynaložit víc úsilí na to, aby víc lidí
odpověď dostalo. To dává smysl ne? Pokud se někdo "sekne" a cíl odpovědi
nezmění, "prudí" jednoho člověka, který by odpověď stejně dostal. V
opačném případě prudí celou komunitu (tentokrát opravdu bez uvozovek).
Odpovídající tím ze sebe dělá troubu... V zásadě tedy buďte vděčni za
tuto změnu.

Pro ty z vás, co nejsou dostatečně počítačově zdatní a nemají s
konferencema zkušenosti:
V chytrých mailových klientech existuje tlačítko "odpovědět do
konference", které udělá přesně to, co je na něm napsáno. Funguje však
jen s tímto (tedy konečně korektním) nastavením konference.
V příloze najdete screenshot z klienta Thunderbird se zvýrazněným
tlačítkem, kterým jsem vytvořil tuto odpověď adresovanou přesně tam, kam
jsem chtěl bez jakéhokoliv zasahování do pole "komu".

Přemýšlejte lidi, prosím... Zejména ti z vás, co zde debatujete nejvíce.
Když mě bylo asi 14, připadal jsem si strašně vtipný a měl jsem pocit,
že si mě každý musí poslechnout.
Můj strýc mi jednou při večeři řekl větu, kterou nikdy nezapomenu a
která se mě tenkrát dost dotkla... nicméně mi mnohé pomohla pochopit.
Sice se zpožděním několika let, ale... Ta věta byla:
"Ne všechno, co si myslíš, že je vtipné je potřeba sdělit celému světu a
dokonce to ani občas vtipné není."

Dovolil bych si tuhle větu poupravit: "Ne všechny vaše (naše) názory
jsou zajímavé pro celou komunitu.". Zkuste prosím alespoň trochu
přemýšlet nad tím, zda je nutné, aby vaši odpověď a vaše názory
dostávala celá RD/SD komunita... a dovoluji si vás ujistit, že opravdu
ne všechny odpovědi a názory, co jsem si zde přečetl, za přečtení stáli.

Doufám, že budeme všichni o něco rozumnější, než jsem byl já ve svých
pubertálních letech.

Přeji vám pěkný zbytek odpoledne.

  Matyáš