[Square] Soren: Bratislava 2016

Jessica Jayne Maertin fabulousladybugjjm na yahoo.com
Čtvrtek Červen 11 07:44:27 CEST 2015

Ahoj,

nechci vyjemnovat jmenem pocitacovy negramotny, ale znam je osobne.Potkavam je a ptam se, "Pojedes tam a tam?" a odpoved zni, "Vubec jsem o tom nevedela, uz mam jine plany". A v dnesni dobe nema cenu takove tanecniky nadavat pri nasemu malemu poctu, i oni na akci pak chybi.
 I kdyz nekteri maji mail pres webstranku, jine veci na te webstrance neumeji delat.

 Kdyz je jich deset, je to vic nez ctverylka, tedy vic nez ciste A2 tanecniku v nasi zemi.

Ano, bavime se o Majovce, ale take o konkurence nasich akci, ktera nepredstavuje jen ostatni "nase" akce.

Obcas si zajdu podivat na kalendar, ale vzdy predpokladam, ze neco tam chybi. Musim opravdu bohuzel nosit v hlave sve oblibene akce a nekdy posilam mail ja do klubu, "budete to letos delat a kdy?" A stava se, nez daji vedet, ze akcicka bude, uz jsem slibila, ze budu jinde.
 A i kdyz je akce jak v nasem kalendari, take v mem, musim na to myslet, abych se tam podivala, kdezto mail mi pripomina i kdyz na to zrovna nemyslim.
Alespon i tehdy, kdyz se mi podari dostat k mailu, co neni vzdy u mne samozrejmosti.Proto povazuji "belt and suspenders method" za nejlepsi, at jsou informace k dispozice ruznym zpusobem pro ruzne lidi. JJ

     On Thursday, June 11, 2015 7:02 AM, Petr Dusek <petr at dusek.info> wrote:

 > +++ Prima konkurence neni treba. Staci, ze v kazdem terminu je spousta
> jinych moznosti, jak travit dany vikend. Kazdy take ma omezene mnozstvi
> penez.

  To ano; o tom, ze vikend se da travit i jinak nez na SD akci, asi
malokdo vi vic nez my, kteri cca. kazdy druhy vikend travime v praci :-)
Ale taky vim, ze pri planovani se mnohem vic hodi mit komplexni prehled
nez jednotlive stripky. Kdyz si mam naplanovat volne vikendy na
nasledujici rok, jdu do kalendare, neprochazim maily.

> My máme díky Lemmingovi kalendář, který tuto roli perfektně zvládá.
>
> +++ Jsou mezi tanecniky i takovi, kteri neumi navstivit webovou stranku
> a jsou radi, ze vse dostavaji mailem.

Ano, ale pri dukladnem rozboru ucastniku konference square se da snadno
zjistit, ze 1) naprosta vetsina ucastniku ma adresy na freemailech
(seznam, centrum, tiscali, volny, gmail, yahoo, ...), se kterymi se
zpravidla komunikuje pres webove rozhrani, a tedy zjevne pracovat s WWW
zvladaji; 2) priblizne polovina zbylych lidi ma bud vlastni domenu (u
takovych lidi pocitacovou gramotnost ocekavam) nebo pouziva domenu,
ktera pocitacovou gramotnost implikuje take (lidi z MFF ci pocitacovych
firem). Jen asi deset lidi pouziva e-mailovou adresu, ktera nenapovida,
ze dotycny praci s webem ovlada - ale vetsiny z nich o tom, ze to
zvladaji take, nepochybuju.

>  jak pomůže informace rok předem?
>
> +++Jsou mezi tanecniky i takovi, kteri jezdi do ciziny na akce. Na
> nektera ze zahranicnich akci je treba se uz predregistrovat i platit
> zalohu rok dopredu.

Ja vim, patrim k nim take. Ale tady je rec o nasich akcich, zejmena o
Majovce.

> +++Treba ja nevlastnim kalendar, ktery by nekoncil nejpozdeji do konce
> prosince daneho roku. Abych mohla naplanovat dopredu, prepisu stare
> kalendare podle informaci na internetu, ale spis potrebuji bliz k
> terminu pripomenout.

To ano, a taky jsem napsal, ze pripomenuti "blizi se konec registrace"
je urcite fajn. Nicmene s problemem, ktery jsi popsala, rozhodne
nepomuzou maily rok predem. Spis naopak, kdyz si v lednu prepisujes
kalendar na dalsi rok, se ti hodi prehledny kompletni seznam, ne?

> +++I kdyz my, co jsme tady v konferenci, flyery nepotrebujeme, mame ve
> svych klubech tanecniky, kteri nechodi na internet. I ja jsem rada pro
> flyer, kdyz se nachazim v danem meste a uvedomuji si, ze jsem zapomnela
> opsat adresu do zapisniku. Anebo kdyz ted budu mit pres leto pristup k
> internetu omezeny. I proto, abych dany termin nezaplanovala treba
> peveckou akci nebo necim jinym.

Ale to neni v rozporu s tim, o cem tu hovorime. Rec je o tom, zda je
potreba kvuli jedne akci posilat prubezne maily celorocne.

> Opět argument ve prospěch centrálního kalendáře. V kalendáři jsou údaje
> včetně odkazu. Teda pokud tam ta akce je uvedena (což jen tak mimochodem
> Májovka v okamžiku psaní tohoto mailu není).
>
> +++Tady plati, ze kdyz chci mit jistotu, ze mi nespadnou kalhoty, dam si
> pas a jeste ty pasky pres rameno. Spousta akce chybi v kalendari i kdyz
> to neni chyba tomu, ktery kalendar da dohromady. Ale take proto, ze
> ruznym lidem vyhovuje ruzny zpusob poskytnuti informace. I kdyby jeden
> tanecnik prijel diky mailum, stoji to za to, ostatni to vymazou. Jessica

To, ze akce chybi v kalendari, opravdu neni Lemingova chyba, naopak. Ale
pokud nekdo zvladne poslat o sve akci deset mailu, mel by zvladnout i
zadat to do adresare.

Aby bylo jasno jeste v jedne veci: ani mne nedela problem ty prebytecne
maily proste nechat plavat (a podobne jako Helcu i me vic stvou maily
zbytecne posilane do obou konferenci). Reagoval jsem puvodne na Jirkovo
prohlaseni, ze tolik mailu se poslat proste musi a min jich poslat
nejde. Jde to.