[Square] Místo chvály "pozitívna kritika"

FrankVlcek na seznam.cz FrankVlcek na seznam.cz
Úterý Květen 3 09:40:49 CEST 2016

Drobky z Blavy

    -        Přivítání chlebem a solí bylo pro skupinku Francouzů, které
    jsem vedl z parkoviště (jěště že jsou italština s francouzštinou tak
    příbuzné, takže jsem se s nimi jakž-takž mohl dorozumět), opravdu
    překvapením – s rozpaky nevěděli, kam zařadit tento slovanský zvyk

    -        Ubytování v třetím (nejvyšším) patře školy, v poslední třídě na
    konci chodby, v kombinaci s Round Dance halou v suterénu znamená aspoň
    desetkrát za den pět poschodí nahoru a pět poschodí dolů + 10 x 50 x 2
    metrů chodeb = křeče v lýtkových svalech v pondělí. Pozitivum: žilní
    pumpa v lýtkách pracuje naplno, k potěšení kardiologů.

    -        Asi pětkrát jdu pro něco do auta na parkovišti. Pětkrát tam
    potkám slovenskou policii. Příjemní mladíci + pocit bezpečí mého vozu =
    opravdu je SK policie  přítel a pomocník. A ochránce proti zlodějům.

    -        Systém badge s čárkovým kódem = fantastické pohodlí placení v
    bufetu bez věčných problémů s drobnými. A otravou s výměnou v Kč či v
    rublech.

    -        Vůbec bufet: kafe se samoobsluhou je pohodlné, vždy dostatek
    místa k posezení, ba i to nealko pivo je vděčné doplnění vypocených
    tekutin.

    -        Blízkost velkého Tesca (asi 300 m) je výhodná pro zapomněnky
    jako já – náhradní ponožky, zubní kartáček s pastou, ručník apod.,
    odpočívající v pohodlí domova ve Frankfurtu, tolik nemrzí.

    -        Z nejhlubších vrstev paměti vydolovaná ruština se uplatní nejen
    při konverzaci se šesti ruskými tanečnicemi a tanečníky ve spací
    místnosti, ale i při tlumočení mezi nimi a rakušany s domlouváním jejich
    návštěvy ve Vídni v příštím týdnu.

    -        Osobní vítězství – poprvé v životě tančím Quickstep. Asi také
    díky Berndově způsobu výuky: jen přijatelná  trocha teorie na začátku a
    pak step-by-step figura po figuře pečlivě vysvětlená a s perfektním
    překladem (a dovysvětlením) Lenky Matějíčkové a s častým opakováním
    vykonaly své. (Diametrálně odlišný přístup proti přeteoretizovanému
    přístupu Richarda Lambertyho).

    -        Afterpárty s prohýbajícími se stoly plnými dobrot – mohl jsem
    se užrat křupkavých selátčích kůžiček s vynikajícím kyselým zelím. A
    dorty a cukríky a…a…aaa ….samé mňamky. Ztloustnutí ale při tom množství
    tance nehrozí.

    -        Trapas: při odchodu z akce v aule školy potkám Žanetu a
    bezděčně vypálím: „Kdybych měl klobouk, hluboce ho smeknu s úklonou
    Tvému muži, Jirkovi Sčobákovi, že dokáže najít tolik vhodných  lidí a s
    nimi zorganizovat takovou velkolepou akci“.  Žaneta se usměje, poděkuje,
    a mně až při východu ze školy dojde, jakého faux pass jsem se dopustil:
    Kdyby Jirka neměl tak fantastickou ženu, která mu nejen trpí ty věčné
    starosti, výjezdy, časové krize, neustálé napětí, jestli všechno klapne
    a tisíce jiných klopot, ale ještě ho v tom podporuje, tak by těžko
    taková akce vůbec byla možná. Tož promiň, Žaneto, ta poklona patří
    především Tobě.

    -        Square Dance v bazénu: úžasné. Snad jen Schlick Dance v
    půlmetrovém bahně při odlivu mořské vody, pořádaný SD Klubem Ocean Waves
    Wilhelmshaven (letos 12.6.2016) je zábavnější. A opět Jirka Ščobák – při
    tom celodenním blázinci dokáže ještě pozdě večer, po 23. hodině,
    callerovat nejen s úsměvem, ale i s viditelným požitkem.

    -        Sprchy kdykoliv k dispozici, a oddělené. To také není všude.

    -        Nakonec dvě negativa:

   1. Žádné sběrné místo pro prázdné skleněné láhve. A těch bylo…
   2. Tato akce se pořádá jen jednou za rok. Škoda.

  Byl to nádherný víkend. Takže už se těším na příští rok:

               TO SEE YOU IN A SQUARE NEXT YEAR IN BRATISLAVA!

  A všetkým Karolínčanom, namiesto  pugétu, celú virtuálnú lúku jarných
  kvetov, vlastnoručne fotografovanú na ostrove Mainau v Bodamskom jazere
  posiela František:

--
Frantisek Vlcek
Schillstr. 8