[Square] Místo chvály "pozitívna kritika"

Petr Dusek petr na dusek.info
Úterý Květen 3 11:24:25 CEST 2016

On 3.5.2016 09:40, FrankVlcek na seznam.cz wrote:

> -Přivítání chlebem a solí bylo pro skupinku Francouzů, které jsem vedl
> z parkoviště (jěště že jsou italština s francouzštinou tak příbuzné,
> takže jsem se s nimi jakž-takž mohl dorozumět), opravdu překvapením – s
> rozpaky nevěděli, kam zařadit tento slovanský zvyk

    Je škoda, že se nezeptali domácích, určitě by jim to vysvětlili.
Aspoň moje zkušenost s karolínským infokoutkem byla taková, že odpovědi
dodávali bezodkladně a bezchybně.

> -Ubytování v třetím (nejvyšším) patře školy, v poslední třídě na konci
> chodby,

    No jo, ale kam ho dát jinam? Škola bohužel nedisponuje dostatkem
tříd v tělocvičnách ;-)

> -Systém badge s čárkovým kódem = fantastické pohodlí placení v bufetu
> bez věčných problémů s drobnými. A otravou s výměnou v Kč či v rublech.

    Základ systému, který umožňuje neřešit drobné, je na našich akcích
zaveden minimálně dvacet let. Karolína ten systém díky čárovým kódům
"jenom" přivedla k dokonalosti.

> -Osobní vítězství – poprvé v životě tančím Quickstep. Asi také díky
> Berndově způsobu výuky: jen přijatelná  trocha teorie na začátku a pak
> step-by-step figura po figuře pečlivě vysvětlená a s perfektním
> překladem (a dovysvětlením) Lenky Matějíčkové a s častým opakováním
> vykonaly své. (Diametrálně odlišný přístup proti přeteoretizovanému
> přístupu Richarda Lambertyho).

    A jejda, tady to asi schytám ze všech stran... Nesouhlasím s tebou,
pokud svou poznámku míníš obecně. Chápu, že tobě vyhovuje spíš orientace
na více figur a více tancování (nebo aspoň toho, čemu se v roundu
tancování říká). Někdo jiný zase upřednostní techniku, protože v ní vidí
výhody pro další tanec.
    Chtít stanovit objektivně správnou míru techniky v roundu je jako
chtít stanovit objektivně správnou barvu svetru - každý má jiné
požadavky a jiné preference.
    Kdo chce "více tancování a méně toho otravného trénování", sáhne po
učiteli, který toto upřednostňuje. Kdo chce "více tancování a méně
šlapání zelí", půjde za jiným. Oba přístupy mají své výhody a ctitele.
Žádný z nich není lepší než jiný.

> -Sprchy kdykoliv k dispozici, a oddělené. To také není všude.

    Téměř ano. Vybavuje se mi jediná akce, která nemá sprchy
permanentně, a tou je (blížící se) Pajrecké strašidlo v Nýrsku.

> -Nakonec dvě negativa:
>  2. Tato akce se pořádá jen jednou za rok. Škoda.

    Smiluj se nad ubohými Karolínčaty a dej jim aspoň chvíli na
vydechnutí. Stejně mám pocit, že ještě ani nedokončili úklid letošní a
už pilně pracují na příští :-)

    Já bych měl jen jednu věc, nad kterou maličko obočí pozvedávám:
stává se hezkou tradicí na velkých akcích vyvěšovat vlajky států,
jejichž tanečníci se akce účastní. Ale bylo by ještě o stupínek lepší,
kdyby se nestávalo, že některé vlajky jsou pověšeny nesprávně. V lepším
případě jsou jen rozvěšeny v nevhodném pořadí, v horším případě je
některá vlajka pověšena nesprávně (vzhůru nohama, resp. stranově
převráceně). Na Májovce to převrácení jednu vlajku postihlo taky - ale
velice rychle po upozornění byla opravena.
    Jistě, dnes už otočení vlajky je vnímáno spíš jako drobná a
omluvitelná chyba pořadatele akce a nikoli jako urážka postiženého státu
(komu to vyčítat, když i Kaufland "Z lásky k Česku" namaluje vlajku
opačně...). Ale stejně není od věci si na to dát pozor.