[Callers] Pouziti figury Lead Right

Milan Vancura milan na ucw.cz
Čtvrtek Prosinec 22 09:26:18 CET 2005

> Tohle je duvod, proc jsem se rozhodl nebrat pro prakticke tancovani
> v uvahu moznost, ze by Lead right nebo left bylo msyleno pro samotny par.
> Myslim si, ze nikdo nic nezkazi, bude li tuto figuru nadale povazovat
> jako figuru definovanou pro 4 lidi. Wheel thru a Whel fan thru jsou
> figury vychazejici ze stejneho principu. Nevidim duvod, proc by
> to u Lead right/left melo byt jinak.

Naprosty souhlas. Myslim, ze to je jedna z veci, co nam z te debaty vysla -
postupnym rozebranim prikladu (napr. naposledy toho, jak jsi psal Ty z Facing
Lines) je jasne videt, ze Lead Right nemuze byt definovane pro jeden par,
protoze pak by jeho provedeni odporovalo zazite praxi. Na tech Facing Lines je
to videt na prvni pohled.

Ja si myslim, ze v tom je totiz ukryty typicky MainStreamovy figl :-)
Co ja si pamatuju temer libovolneho MS tanecnika, tak ten rozlisuje potrebnost
dalsich spolutanecniku zasadne podle toho, jestli se s nima drzi (nebo v
prubehu callu potrebuje chytnout) za ruku. Proto i kdyz je Lead Right
definovane pro dva pary celem k sobe, tak ty pary se navzajem nijak nedrzi ani
v prubehu nechytaji a tedy i MS tanecnik je vicemene ochoten zatancovat Lead
Right, i kdyz ten protejsi par nema. Predstavte si treba formaci Trade By a
povel pro Outsides:

1. Lead Right - udelaji, i kdyz mozna neskonci uplne spravne ("vycentruji" se
   misto aby zustali stat za zady leveho Center (Beau)). Rozhodne ale pujdou a
   bude jim to pripadat maximalne zvlastni, rozhodne ne neproveditelne

2. Square Thru 3 - neudelaji, ackoliv vlastne nemaji duvod, koncova formace by
   byla z MS pohledu mnohem standardnejsi (pred DPT) - proste jim chybi lidi na
   podani ruky.

Tim podle me vzniklo to, ze (i na MS) se da vyjimecne callovat Lead Right pro
jeden par - jako napr. v te Dougove kombinaci. Ale je otazka, jak moc calleru
na svete by to podporilo. Proto jsem psal, ze vlastne otazka zni hlavne jestli
to vubec lze - protoze pokud ano, tak (diky cele te debate) je vysledek dany.

JESTLI to ale vubec lze, tim si porad jisty moc nejsem - osciluju :-) Myslim
si, ze kdybychom to nadhodili na svetovou konferenci (nebo mezi vybrane
zkusenejsi callery), tak by se rozhorela debata znova - a delsi a v anglictine
:-)

Milan Vancura