[Square] Predvadecky SD? Jak kdy, jak kde, jak ...

Tereza Houba tereza.houba na atlas.cz
Středa Květen 10 09:43:22 CEST 2006

Včera jsem tady rozepsala příspěvek, ale pak jsem ho smazala. Dneska už
mě to ale FAKT NEDÁ! Co to je tohle za debatu ?! Asi jsem divná nebo co,
protože si myslím, že SD se předvádět DÁ, že ač teď poslední dobou
stagnuji s obojím, tak mě baví i SD i country tance, obojí pro to, čím
jsou - country tance jsou krátkými příběhy-dialogy beze slov, mezi
tanečníky, kteří se spolu na část tance potkají a odtančí sled  figur,
narozdíl od SD, kde je spolutanečník spíš vnímán jako "osoba, se kterou
mám provést figuru", a se kterou se nejdýl "zdržím" při promenádě.
Country tanců dám bez nápovědy z fleku dohromady určitě víc než 10, a i
je odnapodívám - naučím, a dalších nejmíň 10 po jednom přečtení ze svých
poznámek, přesto, že za posledních 5 let  byl poměr odtacovaných tipů
vs. coutnry tanců asi 95% : 5%
Opakování sledu figur  mě nenudí, a přesto se nepovažuju za
neiteligentního tanečníka.
Ke každému country tanci mám ráda hudbu, která ho vystihuje, když je to
Reel, tak to má být reel, na Mixer se hodí country nebo cajun, i u RD
považuji za důležité, aby figura "kopírovala" hudbu. SD je v tomto
universální. Stejný tip může caller použít na různou hudbu a stejnou
hudbu na různé tipy, aniž by to bylo ke škodě jednomu či druhému.

Jo a ještě něco - mám ráda country tanečníky, co se přijdou pobavit,
zatančit si. Naproti tomu mi uniká, v čem je ta krása  soutěží typu
STODOLA. V čem je ta nádhera, že country skupiny DRILUJÍ PŘEDTANČENÍ DO
NAPROSTÉ DOKONALOSTI, aby všichni ve stejnou chvíli zvedli stejně nohu,
a ještě se tváří, jak to nedá žádnou fušku, jak jim ta spartakiáda sama
plyne od srdce? TO mi nekdo vysvětlete...
(Když něco skupina secvičí pro lidi, na podívání, to je prima, ale proč
v tom soutěžit?)