[Square] Predvadecky SD? Jak kdy, jak kde, jak ...

Petr Dusek Petr.Dusek na unob.cz
Pátek Květen 12 16:37:40 CEST 2006

Tereza Houba wrote:
> Včera jsem tady rozepsala příspěvek, ale pak jsem ho smazala. Dneska už
> mě to ale FAKT NEDÁ! Co to je tohle za debatu ?! Asi jsem divná nebo co,
> protože si myslím, že SD se předvádět DÁ,

   Terezo, s predvadenim SD je to dost slozite. Urcite z nej pri tom
vymizi to, co ho dela zajimavym: jak chces divakum zprastredkovat, ze
tanecnici nevedi, co prijde, ze je bavi prave tohle? Predvadeny square v
prime konfrontaci s predvadenym country opravdu neobstoji - oni se
specializuji na efekt, ladi sva vystoupeni pro tohle. To je jako by si
hokejista rekl, ze pujde ukazat, co umi na bruslich, a vy razil na
krasobruslarskou soutez. Muj puvodni mail se ani tak nezabyval tim, zda
je mozne SD predvadet, ale chtel poukazat na to, ze je nevhodne delat to
na vrcholne akci zamerene na country predtanceni.

> country tance jsou krátkými příběhy-dialogy beze slov, mezi
> tanečníky, kteří se spolu na část tance potkají a odtančí sled  figur,

   Klobouk dolu, tohle je nadherny popis. Bez ironie, opravdu se mi ta
charakteristika libi. Ale zase: tohle je country TANEC tridy Zuzana nebo
Rufus. Country PREDTANCENI je neco uplne jineho.

> Jo a ještě něco - mám ráda country tanečníky, co se přijdou pobavit,
> zatančit si. Naproti tomu mi uniká, v čem je ta krása  soutěží typu
> STODOLA. V čem je ta nádhera, že country skupiny DRILUJÍ PŘEDTANČENÍ DO
> NAPROSTÉ DOKONALOSTI, aby všichni ve stejnou chvíli zvedli stejně nohu,
> a ještě se tváří, jak to nedá žádnou fušku, jak jim ta spartakiáda sama
> plyne od srdce? TO mi nekdo vysvětlete...

   Jednoduche: tobe pripada nepochopitelne, jak nekdo muze drilovat to,
kterym koutkem ust se usmat, nekomu jinemu zase to, jak na tak zasadni
vec muze nekdo kaslat :-)
   Ne, vazne: me osobne to bavilo. Bavilo me vystupovat pred lidma, a to
s sebou prinaselo i ten dril. Bez nej by to neslo. Kdyz jdes na ples,
taky se snazis se vysperkovat a nacancat - a stejne tak se predtanceni
dela co nejnacancanejsi...

> (Když něco skupina secvičí pro lidi, na podívání, to je prima, ale proč
> v tom soutěžit?)

   Treba ze stejneho duvodu, jako se soutezi v tom, kterych par
pajdulaku dokaze kusem zahnutyho klacku lip stouchat do gumovy konzervy.
Ze stejnyho duvodu jako par trotlu zkousi, kdo dokaze dojet odnekud na
to samy misto rychlej nez ti ostatni - proste je to bavi.