[Square] Computer cards was: Re: Uzavrene ctverylky

Milan Vancura milan na ucw.cz
Pondělí Květen 7 10:19:12 CEST 2007

> Kdyz to je cele postavene na hlavu. Cela tahle debata zacala steskem
> nejake slecny, ze se na Convention stavely staticke elitni ctverylky, kam

Jasne, to ja vim taky, akorat kdyz jsem to vsechno pokazde do mailu sepsal,
byly z toho ctyri stranky na kazdy mail, takze jsem pak musel rapidne
seskrtavat. Cela ta vec je strasne jednoducha: Ty jsi na jeden stesk navrhl
jedno jednoduche reseni. Ja Ti na to odpovidam, ze mas pravdu, je to
jednoduche reseni. A take funguje jako typicke jednoduche reseni: je slepe,
nemotorne a v konecnem dusledku vic skodici nez uzitecne.

Uz jenom proto, ze problem zaroven ve stejnou dobu vytvari i se snazi resit:
tim, ze system bourace podporuje, podporuje i pocit potreby statickych
ctverylek. Coz je problem, ktery v zapeti zase resi karticky. Cyklus. Blbost.
Chapes? Stejne bys "resil" dusledky a ne pricinu. Tu bys naopak podporoval.
Nemuzes se chtit zbavit mouchy sedici mezi hrnicky strelbou z kanonu. Mouchu
netrefis a hrnicky 100% rozbijes. Stejne nemuzes problem resit tak, ze posilis
jeho pricinu a zaroven dekretem zakazes jeji reseni - coz jsou prave karticky.

Proto rikam, ze to chce citlivejsi reseni, i kdyz to ma samozrejme svou
nevyhodu v narocnosti na trpelivost - jako kazde nejednoduche reseni.

Takze jak jinak?

Pamatuji si, ze jeste kdyz jsem byl v ceskem SD hodne aktivni, pomahaly uspesne
male komorni akce - treba i "akce v akci", kdy na jine akci si vyhradis nekdy
vecer dve hodky. Je to skvela prilezitost, jak se poznat, jak motivovat lidi
(muzes jim ukazat spoustu veci, co se oficialne ukazat nesmi) a jak postupne
zalozit nepsanou partu odvazlivcu, navic otevrenou komukoliv dalsimu, protoze
nema nikde dany seznam clenu. No a jelikoz z te party je kazdy z jineho klubu a
kazdy zna sve lidi na svem klubu a vi, kdo neni bourac, tak pak se snadno lidi
pridavaji, razem vas pak ve velkem sale neni osm "statickych", ale velika banda
lidi, co si duveruje a muze se libovolne stridat. Konec statickym ctverylkam.
Konec PRICINE statickych ctverylek. Vidis ten rozdil?

Funguje to. Delal jsem to roky. Dokonce i v dobe, kdy jsem byl na to sam nebo
jsem aspon mel ten pocit, ze jsem na to sam. Da se to utahnout. A vysledek je
za chvili uzasny, to se proste neda popsat. Cele ty roky to bylo to hlavni, co
me v SD drzelo. Spolu s iPAC.

Navic Ty s Lenkou mate ted tu vyhodu, co ja mel kdysi a ted uz nemam: znate
zaklad tech lidi, co chteji umet, protoze mate PAC. A celkovy pocet lidi v
ceskem SD je "uchopitelny". Stejnou vyhodu maji ale vsichni ucastnici PAC,
kazdy muze zacit. Na mem prikladu je videt, ze clovek na to rozhodne nemusi byt
caller.

To, ze na to momentalne nemam elan, jeste neznamena, ze ho nemuze najit nekdo z
vas. Pokud se vam to povede aspon tak jako me (a muze klidne i o dost lip),
odmena je opravdu sladka, to vam muzu garantovat.

Milan Vancura