[Square] Jak to bylo s programem a pristi PAC

Miloslav Malý mm na chello.cz
Pondělí Listopad 3 22:27:48 CET 2008

Pristi PAC se bude konat 28.-30.11. Na programu
bude douceni A1, douceni A2 a pokracovani vyuky C2.

Vzhledem k omezenejsim prostoram budou uprednostneni
v tancovani predem prihlaseni tanecnici.

No a jak to bylo s tim programem, ktery
se nekterym tanecnikum zdal postaveny ponekud
nelogicky? No proste, delam co mohu.
Bylo by jiste logictejsi nejdrive udelat
vyuku A1 a pote udelat vyuku A2. Bylo, ale ....
Kdyz jsem se v minulem roce dostal do situace,
ze na tancovani A1 prijelo opakovane pouhych
sest lidi, docela me to sokovalo. Za teto situace
jsem se tedy rozhodl program A1 na vetsine PACek
uplne zrusit a ponechat ho pouze na listopad
a brezen, stejne tak i program Plus, na kterem
se take nesesla cela ctverylka. Zacal jsem se
tedy poptavat, kdo by mel zajem o vyuku A1 a
kdo o vyuku A2. Kdyz jsem se podival na Lariati
stranky do odkazu seminare, zjistil jsem, ze jsou
registrovani na A1 jen dva zajemci. Situace
dost spatna - celkove jsem vedel o sesti zajemcich
na A1. To nevyda ani na jednu ctverylku, tedy padlo
rozhodnuti - bude se ucit A1 a A2 soubezne a to by
v tom byl cert, aby se nenaslo par lidi z A2 na
vypomoc o program nize. Tolik tedy k tomu soubehu
vyuk - jinou moznost jsem proste nemel - tedy mel,
zrusit vyuku A1, jenze to jsem nechtel. Jak se ukazalo,
byla by to chyba.

Kdyz jsem se dobral k soubehu vyuk A1 a A2, musel
jsem se vyporadat s dalsim problemem - co s temi,
kdo se nauci A1 a budou mit schopnosti pokracovat
dale? Nevypada to, ze by v dohledne dobe dostali
nejakou prilezitost - padlo tedy dalsi rozhodnuti.
Nekterym tanecnikum bylo mnou doporuceno, aby zkusili
jit soubezne na dva programy s tim, ze na vyuce A2
se budou pouzivat figury z A1, ktere uz byly probrane.
Ono se to ale nejak rozneslo a vyuzilo toho vice lidi.
Puvodni myslenka byla jina, nez ta realizovana - vubec
se nemelo delit na A1 a A2 - mela byt pouze vyuka
programu A (jako celek bez deleni na 1 a 2) a to po celou
dobu akce. Pak se ale nahlasilo asi 2 tydny pred akci
hodne lidi pouze na A1, takze doslo tedy k rozdeleni
pul na pul.

Tolik tedy k programu A1 a A2. Nekdy jsou podobne
kostrbata reseni jedinou funkcni moznosti. Neudelal jsem
to poprve, urcite ne ani naposled. A ze to je funkcni,
o tom nepochybujte. Za uplynulych 16 let jsem se mnohokrat
dostal do situace, kdy jsem musel k podobnemu kroku
sahnout a jen diky podobnym resenim se programy A2 a vyse
staly trvalou a velmi kvalitni soucasti naseho tancovani.

Rad bych take pripomel, ze me nezajima pouze zda to funguje
dneska, ale zajima me i to, zda to bude fungovat za tri nebo
za pet let a sve kroky tomu prizpusobuji.

Mozna ma nekdo predstavu, ze by to umel vyresit lepe.
Nic mu nebrani to vyzkouset. Pokud mu to bude fungovat
alespon tri roky, rad se od neho priucim jak to delat
lepe.