[Square] RD nalejvarna - aneb jidlo

Iveta Benova iveta.benova na gmail.com
Úterý Prosinec 14 20:35:49 CET 2010

Mate pravdu, ze tie jedla komplikuju zivot. ;-)

Je jasne, ze clovek nevie ci na akciu, na ktoru sa prihlasil bude moct
na 100% ist alebo nie. Ale ked si kupim listky na koncert a vcas ich
nevratim, tiez je to moja smola. Preto tiez existuju poistenia storno
poplatkov na dovolenky, lebo nenastupenie na akciu je financa strata a
niekto ju niest musi. Keby boli u nas telocvicne za facku a jedlo pre
sto ludi by stacilo objednat ked clovek sadne ku stolu, nemali by
organizatori pred akciou taky zly spanok. A ucastnikom by stacilo
prist a uzit si. Ale organizatori za zavazuju financne vopred a za
objednane sluzby musia zaplatit. Ked nejdes na akciu, ktoru si si
zaplatil je fer, ked ti daju moznost odhlasit sa kym to este
organizatorovi nesposobi skodu. Ale potom ked uz skoda vznikne, treba
ju zatiahnut a nie je fer nechat to zaplatit organizatora. Ceny tychto
akcii nemaju rezervy na pokrytie takychto strat.

Podla mna je eticky pristup jasny - nahlasim si jedlo, nepridem a vcas
neodhlasim aj tak zaplatim jedlo alebo si najdem niekoho kto ho zje a
zaplati za mna. Akonahle sa nahlasia do kuchyne pocty (niekolko dni
pred akciou) a nakupia sa zasoby alebo sa uz navari jedlo je nefer
nechat stratu na organizatoroch.  Neda sa spoliehat, ze budu schopni
jedlo popri kope inej roboty predat a ze budu mat komu.
(Jedlo je draha polozka. U nas bezny obed s polievkou ako menu cez
stoji tyzden  cca 3 - 4 euro. Cez vikend sa ale taketo menu  nevaria a
zohnat jedlo za tuto alebo dokonca nizsiu cenu je nadludsky vykon. Tri
jedla po desat zrusenych ludi je dost velka strata . )

Kedze v realite clovek mieni, zivot meni a stane sa to, co  zakusili v
Brne, organizatorov to nuti hladat ine riesenia. Jedno sme vyskusali
my. My sme uz pred troma majovkami presli na platenie za jedlo a
vstupne vopred. Hlavne kvoli tomu, ze pri stovkach ludi na convention
bolo nemyslitelne riskovat a objednat tolko priestorov a jedla len tak
nezavazne. Ostali sme pri tom, lebo pri cenach priestorov  a jedal v
Bratislave by nam akcia pri slabsej ucasti a  strate na jedle
sposobila riadnu sekeru. Pridavam par skusenosti pre ostatnych
organizatorov:

Financna otazka pri platbach vopred je istejsia a organizatorom ubudne
jedna vazna starost - ale pribudnu ine ;-)
- Ziadat platbu vopred neposobi velmi priatelsky - ale objednavat
jedlo len tak nezavazne je financne velmi riskantne a stresuje to
organizatorov a priatelske nie je ani sposobit organizatorom straty
objednanym a nezaplatenym jedlom.
- Je dolezite pedantne evidovat objednavky a platby, lebo tanecnik,
ktory si zaplati vopred jedlo a kvoli vasej chybe alebo oneskorenemu
prevodu ho nedostane, je nelutostny. ;-) V takom pripade obetuju svoje
 jedlo organizatori.  :-) Moze sa objednat  rezerva - nejake jedla
navyse. Ale potom mate nepredane jedla "na krku" a ste tam kde
predtym.
- Ti, ktori si nezaplatia vopred, nemaju teple jedlo a organizatori
musia odolavat smutnym ociam hladnych kamaratov ;-)
- Dalsia vec je  co s jedlami, ktore si ludia zaplatili a potom
neprisli. Nemozete ich predat nikomu inemu, majitel moze pricestovat o
dve hodiny a domahat sa svojho zaplateneho  jedla. Jedlo zostane
nevyuzite aj ked zaujemcovia by boli. Toto sa da vyriesit tak, ze
majitel jedla da vopred vediet na konferenciu, ze ponuka jedlo a
vykricna cena je ... ;-)

Tolkoto k tomuto. :-)
Iveta