[Square] RD nalejvarna - aneb jidlo

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Středa Prosinec 15 10:00:10 CET 2010

spendlik1 na centrum.cz wrote:

> Také bych chtěla moc poděkovat za skvělou akci a za jiný pohled na
> výuku RD, který se mi velmi zamlouvá.

   I mne se to zamlouva. Ani ne tak kvuli pomalejsimu postupu figurami,
ale predevsim kvuli sobonimu dopoledni - vyuce fyziky tance. Tedy vyuce
toho, jak to cele vlastne funguje.
   Diky tomu je mnoho veci snadnejsich a pochopitelnejsich.

> Obdivuji řadu výborných českých tanečníků. Mám ale pocit, že v našich
> luzích a hájích existují  tři tábory, které jsou od sebe na hony
> vzdáleny co do pokročilosti a taneční úrovně. První tábor jsou
> vynikající tanečníci, třetí začátečníci, mezi prvním a druhým (ti, co
> už několikrát absolvovali začátečníky a pokouší se o něco víc) je
> obrovská propast.

   Ano, to je pravda. Kdyz dostavnicke nalejvarny zacinaly, bylo to
jednoduche: zacatecnicke nalejvarny kazdorocne postupovaly od nuly do
nejakeho bodu, kam se podarilo dostat, a od tohoto bodu se odvijely
nalejvarny pokrocile. Bohuzel ty se ale nevracely kazdy rok zpatky, ale
vicemene plynule pokracovaly smerem vzhuru. Vysledkem bylo to, ze se
kazdorocne zvysovala mezera, kterou museli tanecnici preskakovat vlastne
bez dopomoci.

> Chápu, že je to otázka času a vlastního úsilí a taky trochu talentu.

   A moznosti - zatimco SD se da v pripade velkeho mnozstvi vule
zvladnout ctenim definic a premyslenim nad nimi, u RD to nejde.
Vysledkem je podle meho nazoru to, ze pokud nemas po ruce schopne rizeny
klub, nemas sanci ani s talentem a usilim (nebudu-li za usili povazovat
pravidelne dojizdeni na klub, ktery tu diru umi nejak zacelovat).

> Někdy však mám pocit, že mi chybí nalejvárna pro tu druhou skupinu,
> prostě něco mezi.

   I proto jsem nekolik let volal po tom, aby nalejvarna pro pokrocile
obsahovala i blok pro absolventy pripravkovych nalejvaren. Tak, aby se
tanecnici mohli snadneji pokusit tu propast prekonat. A uz asi dva roky
to tak i funguje - jeden vyukovy blok by se mel zamerovat prave na tuto
uroven, zatimco druhy na tu vyssi. Mas pravdu v tom, ze to je stale mene
nez by bylo potreba, ale v tom ti asi pomoci nedokazu.

> [...]
> nebyla jistá, že jej chci (člověk si může aspoň někam vyběhnout se
> najíst). Při tomhle počasí jsem si ale dokázala představit, že se mi
> nikam běhat nechce. Dozvěděla jsem se, že od nás z klubu 2 nemohou jet
> (služební povinnosti a nemoc) a mají objednáno jídlo . Napsala jsem
> mail, že bych si tedy jeden oběd ráda rezervovala (případně i večeři,
> když ji měli objednanou), přišla mi okamžitá odpověď od Soni (děkuji),
> že bude možné koupit oběd u registrace, že pravděpodobně zbudou. Až po
> toto považuji vše za OK (v podstatě jsem nabízela výměnu).

   Dekuji za tuto pripominku. Ona totiz pada na mou hlavu. Jediny, kdo
muze pomerne snadno udelat takovouto zmenu, jsem totiz ja - ostatnim k
tomu chybeji znalosti nebo pristupova prava, pripadne oboji. V
soucasnosti to totiz vyzaduje rucni zasah do databaze.
   Pokud bych byl doma, bylo by to pomerne snadne - Sona by mi to rekla,
ja bych to prepsal a vsechno by bylo v poradku. Bohuzel jsem tyden pred
akci mel jine ukoly - delal jsem pruvodce nasim hostum. Jediny dostupny
zpusob by pak byl zapsat na papir, a opravit pak prihlasovaci soubor v
Michalove pocitaci. K tomu bohuzel nedoslo, a je to chyba v nasi komunikaci.

> Co mě trochu rozhodilo, že na místě jsem byla odkázána na to, že mám
> přijít kolem 23, až se uvidí, kolik obědů bude navíc. V 23 jsem došla
> a dostala odkaz na to, že se to bude řešit ráno, že asi zbudou.

   A to je prave duvod, proc je dobre, aby lidi, kteri neprijedou, dali
vedet. Musim nesouhlasit s Michalovym prohlasenim, ze odhlaska v patek
vecer nepomuze - pomuze prave s tim, ze uvolni zablokovana jidla pro
jine zajemce. Pokud ocekavame, ze se dotycny preci jen pririti, neni
dost dobre mozne mu prodat zarezervovany obed. To jiste chapes. A ze
tedy velky vyprodej obedu zacina teprve v dobe obeda, kdy uz je vice nez
jasne, ze jsme cekali zbytecne, je jen logickym dusledkem tohoto scenare.

> Osobně jsem nenabyla dojmu, že by mělo být tolik jídla navíc (alepoň
> po tomto scénáři). Ráno sice proběhla informace, že nějaký oběd či
> večeře je navíc, ale že by byla nějaká extra snaha se jich zbavit !(?)
> Promiňte, ale vědět, že mám tolik jídla a musím ho zaplatit, tak se
> jej prostě pokouším prodat.

   To je presne to, o cem jsem psal vyse. Pokud mas jidla zarezervovana
pro nekoho, kdo neprijel bez odhlaseni, nemuzes s tim nic moc delat.
Pokud se nedokazeme zbavit jidel po tech, kdo se odhlasili, je to nase
chyba, kterou bychom meli napravit. V tom s tebou naprosto souhlasim.