[Square] Diamond circulate - zákeřný dotaz

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Středa Únor 9 17:23:36 CET 2011

Jan Beran wrote:

> Ano, tak nějak, fantómy pořád beru jako pomyslné tanečníky, kteří
> Céčkařům slouží k provedení některých figur, protože stávající
> množství reálných tanečníků z nějakého důvodu nedostačuje :-)

   Plus minus to tak opravdu je. Jenze aby to bylo slozitejsi, je jeste
ke vsemu rozdil mezi fantomem a volnym mistem. Fantom je vlastne uplne
normalni tanecnik, jenom ho na prvni pohled poznas podle toho, ze ho
nevidis. Volne misto se figury neucastni, a na prvni pohled si ho ani
nemusis vsimnout.

   Vezmeme si napriklad Tidal Wave. Nechame Very Centers zmizet (at uz
anihilaci, politim kyselinou sirovou, nebo napriklad tim, ze udelaji
svou cast Diamond Circulate). Vznikla formace 6 tanecniku, mezi kterymi
jsou dve volna mista. I plusar, kteremu reknu "vlno osmi tanecniku, z
toho sesti zivych, zatancuj Grand Swing Thru" pochopi, ze ty dva prazdne
fleky jsou obsazeny fantomy a zatancuje figuru s fantomy. Kdyz bych ale
teze vlne rekl "vlno sesti tanecniku, zatancuj Grand Swing Thru, a
nezaslapnete ty dve volny mista uprostred", tak temer kazdy pochopi, ze
ma nastala varianta s volnymi misty.

   A problem nespociva obvykle v tech fantomech - s temi si poradi i
basicovy tanecnik, a pokud to caller neprezene, tak se u toho i pobavi
(je to neco neobvykleho). Problem s rozdilem mezi tanecniky nizsich a
vyssich levelu spociva v tom, ze ti nizsi, nejsou-li vyslovne
upozorneni, maji tendenci volna mista likvidovat. Priroda a ctverylka
maji strach z prazdnoty, jak o nem psal uz stary Aristoteles. Nizsi
leveliste tomuto strachu podlehnou, vyssi nikoli. A to je prave ten
rozdil v nasich squarech.

> [...]
> ^   v
> nechce se mi o této formaci uvažovat jako o
>   <
> ^   v
>   >
>   <
> ^   v
>   >
>   <
> ^   v
>   >

> pokud nezahlásíš třeba Triple Diamond Flip The Diamond, nota bene proto,
> abych vítězoslavně prohlásil, že ve formaci neexistuje center wave

   Tim spis, ze ona pochopitelne existuje. Ale jinak mas naprostou
pravdu - fantomy si na volna mista dosadime az v momente, kdy je
potrebujeme. A s volnymi misty mimo ctverylku se proste nepocita (jinak
bychom mohli prekazet v provedeni UltraSuperMegaTidal Wave, Grand Swing
Thru zacallerovanemu v Australii).