[Square] Kdo pozde chodi...

Matyáš Brenner matyas.brenner na post.cz
Středa Březen 23 01:40:32 CET 2011

Vazeni a mili tanecnici a organizatori,
takhle diskuse me donutila zaregistraovat se na square.

Nejprve, nez zacnu rozebirat, jake to je z "druhe strany barikady", bych
rad podekoval organizacnimu tymu "Bitysek". Na nalejvarnach ucinkuji
opravdu rad a to mimo jine proto, jaka je tam atmosfera.
Za tu atmosferu take muzete vy, tanecnici, ze kterych mam trochu
rozporuplny pocit. Na jednu stranu je videt z vasi strany zajem. Chodite
za mnou o prestavkach a ptate se. Ptat se je velmi dulezite proto,
abyste dostali odpoved na veci, ktere vas zajimaji, takze jen tak dal. :-)

Na druhou stranu se ale dostavame k tematu poznich prichodu. Z tech uz
tak dobry pocit nemam.
To, ze na parkete stepuji minimalne o 15min driv, abych se stihl
pripravit, nabootovat sve oblibene Windows, pohrat si s aparaturou, je
jiste muj problem, ale znamena to pro me, ze ac jsem do 4 hodin sedel v
prijemne spolecnosti u vina, musim vstat a nemohu si dovolit tu luxusni
pul hodinu ve spacaku navic. Nedovedu si predstavit opacny pripad.
Predstava, ze bych nebyl vcas na svem bloku mi prijde naprosto absurdni
(snad leda z duvodu akutniho odpadavani nohou, nebo tak neco). To byste
koukali, kdybych si jeste pul hodinky schrupnul, co? :-)

Kdyz delam pripravu na workshopy, jedna z prvnich veci kterou resim, je
cas. Na nalejvarnach mam teoreticky k dispozici 3,5 hodiny - to zni na
prvni pohled opravdu krasne... Tak ted ty minusy:
20 az 30 minut zaberou prestavky. To je cas, se kterym nic nenadelam.
Prestavky jsou hlavne pro vas a vase dotazy, ale i pro me.
Dalcich 20 - 30 minut rezervuji na finalni protancovani, protrenovani,
pripadne dotazy (a rezervu). V pripade, ze predpokladam, ze bude potreba
rozdelit pary do vice skupin, kvuli velikosti salu, je pulhodina
prakticky nezbytna.
Uz ted to znamena, ze na workshop zbyva 2,5h.
No... a nakonec prijde dalsi casozrout. Tim jsou pozdni prichody
tanecniku. Na ty jsem take nucen rezervovat 15 az 20minut. Takze na to,
abyste se naucili choreografii a techniku nam zbyva neco malo pres 2 hodiny.

Nekteri z vas mozna budou namitat, ze tech poslednich 20min na pozdni
prichody je zbytecne... ze bych take klidne mohl zacit bez ospalcu.
Ano, jiste mohl, nicmene zacit vyuku/opakovani se tremi pary, jak by
tomu bylo v nedeli rano, mne prijde proste spatne. Samozrejme bych mohl
zacit povidat jen tak pro sebe do prazdne (az na nejake male epsilon)
telocvicny. Proc bych ale neco takoveho delal? Ja ten workshop vazne
neucim sebe, ale vas... tanecniky. Povidat si tedy neco do prazdneho
salu jiste uznate, ze neplni ten spravny efekt. Dokonce to efekt neplni
ani tehdy, kdyz jsou v hale zminene 3 pary z (priblizne) 22. Omlouvam
se, jestli nekomu krivdim, ale na nalejvarne jsem zaznamenal 2 pary,
ktere opakovani ani vyuku nepotrebovaly - jiste ne 20.

Tohle vsechno pro me neni tak hrozne. Naucil jsem se s tim pocitat.
Prijde me to ale skoda kvuli vam, tanecnikum. Cas workshopu (a
jakehokoliv jineho bloku) je cas, ktery je venovan tanecnikum, ne
ucinkujicim. Ti tam jsou pro vas a meli by se snazit vas po celou dobu
trvani bloku bavit a neco vas naucit. O tuhle moznost se ale vlastne
okradate sami (ovsem jako skupina lidi - ne jako idividualni pary).
Samozrejme nebudu cekat, az se v sale sejdeme vsichni. Pro tri pary z 22
ale s vyukou nezacnu. Kdyby za mnou nekdo z tech 3 paru prisel, ze by si
rad workshop, nebo cokoliv jineho zatancoval "na necisto", urcite bych
neodmitl. Dokonce bych kvuli tomu i odlozil muj oblibeny pernik s
citronovou polevou. :-)
Kde je ta spravna hranice? To je dost slozita otazka. Ja ji mam
nastavenou tak, ze kdyz je v sale dost lidi na to, abych se v nem nebal,
tak zacnu. :-)

Co se tyce toho, ze nekdo odjizdi driv a neco kvuli tomu nestihne: Je to
mozna trochu krute, ale odjet driv je volba kazdeho jednoho z vas. Ja
jsem se se zpozdenim tanecniku pocitat naucil. Naucili jsme se to i vy?

Vadi vam zpozdeni natolik, ze s tim chcete neco delat? - Mate moznost.
Zpozdeny kolektiv tvorite vy, tanecnici - ucinkujici a poradatele
vetsinou ne.

Jak je videt, Cesi jsou velmi pohodlny narod. V Eringerfeldu ani Chamu
jsem nic takoveho nezazil. 5 minut pred zacatkem bloku uz jsou tanecnici
zpravidla na miste a cisti si boty. :-)

Na rozloucenou bych rad poznamenal, ze pokud mate nejake poznamky k
wokrkshopu (i jinemu bloku), je nejefektivnejsi resit takove veci s tim,
kdo ucinkoval a to na miste. Nastane se nic horsiho, nez ze muzete byt
odkazani na nejaky pozdejisi cas (treba behem afterparty), pokud
prijdete ve vyslovene spatny cas.

Tesim se na vas na dalsich akcich...

   Matyáš Brenner