[Square] Podekovani (Prachatice) i zamysleni

Petr Dusek petr na dostavnik.com
Pondělí Květen 30 14:03:07 CEST 2011

Jessica Jayne Maertin wrote:

> To slovo, "temer" tam vlezlo nikoliv chybou organizatoru, pripadne se
> organizatori lamali hlavou nad tim, v cem udelali chybu oni, ale ja na to
> rekla "Chyba neni v Tobe, ale v Dobe..." je tomu skutecne ale tak? Co muzou
> organizatori akce delat pro to, aby lide nejezdili na akci podle hesla
> "Sliby chyby" anebo, jak si domnivam "Slipy chybi" cili nekdo jiny by se mel
> za to stydet, ze se tam pocitalo s o mnohem vetsi pocet lidi a to hlavne z
> blizkeho okoli, my, co jsme to meli daleko, jsme prijeli :-)

    Na tom, ze nekdo "z blizka" nedorazi, kdyz nekdo "z dalky" ano, neni
nic spatneho. Pokud se mi na nejakou akci nechce, tak proc bych na ni,
smankote, mel jezdit? Jenom proto, ze ji mam u nosu? Pokud by Community
dancers usporadali vikendovku Line Dance tam, co byva kvetnova RD
nalejvarna, nesel bych tam. A ze ji mam necely kilometr od postele, by
me vubec nezajimalo.
    Uplne jina situace je ale tehdy, jestlize se na akci predem
prihlasim. Pak bych pripadnou neucast mel zvazovat mnohem pecliveji, a
mit pro ni zavazny duvod. Uz proto, organizatori mohou na pocet
prihlasenych reagovat, a svou neucasti jim pak mohu pridelat problem.
Pokud potreba nejet na akci, kam jsem prihlasen, nastane, informace
poradatelum by mela byt zcela automaticka.
    Nabizi se ale take otazka, co je to "prihlasil jsem se". Pokud
nekomu na dotaz mezi dvermi, jestli prijedu, reknu ze "asi jo", a klidne
i pokud reknu, ze jo, urcite jsem se neprihlasil - jednak jsem se
nepodival do diare, jestli treba nebudu v praci, jednak nevim, jestli
budu moci prijet, jednak nemam presny prehled o detailech akce, o ktere
se bavime. Pokud by mi nekdo na zaklade takovehoto "prihlaseni" chtel
nadavat, budu ho mit za blbce. Na druhou stran, pokud budu operovat tim,
ze "nepodepsal jsem zavaznou smlouvu, tak co si stezujes", budu ten
blbec ja.

    Jinymi slovy, je zatraceny rozdil mezi prihlasenim a prihlasenim.
Proto nechci soudit ty, kdo neprijeli, ac byli prihlaseni - nevim, cemu
se zde rikalo prihlaseni. A take nevim, kolik jich bylo.

> navrhla jsem organizatorum, ze by povinna zaloha byla dobre reseni

    Povinna zaloha je system, ktery ma sve klady, ale take velke zapory.
Je velice narocny pro organizatory, kteri nedisponuji tak sikovnymi
programatory, jake ma bratislavska Karolina (i kdyz i jejich system by
mohl byt vysperkovanejsi, ale to uz neni jen o programovani) nebo
nekoho, kdo se bude o vybirani zaloh starat jako Tom Mrkvicka pro Barmstedt.

> sama nikdy nechci platit zalohy :-), oni zas, ze plesy nalakaji lidi
> tombolou, ze by mohli take zavest tombolu jako lakadlo...anebo dat slevu
> tem, co se skutecne objevi (tento napad se mi libi :-))

    Tak kvuli tombole bych na akci nejel nikdy. Po pravde receno, i na
plesech mi docela vadi (zejmena pokud je to "tancovaci" ples, tedy
takovy, kde se opravdu da si zatancovat).

    Dat slevu tem, kdo opravdu prijedou? A proti komu? Proti tem, co
zustanou doma? Ale pokud zustanu doma, neplatim ani korunu, cili pokud
bych mel mit slevu za to, ze prijedu, musel bych za to byt placen. Nic
proti tomu, dovedu si predstavit akci, na kterou bych jel pouze za
slusny honorar (jako tanecnik), ale z ceho se ta akce pak zaplati?
    Tohle by slo pouze tehdy, pokud se vybere zaloha, a prijedsim se ji
cast vrati. Ale to je zbytecne slozite - tam by mela fungovat ta zaloha
sama od sebe.