[Square] Podekovani (Prachatice) i zamysleni

Milan Rydvan milan na rydvan.cz
Pondělí Květen 30 15:49:35 CEST 2011

Ahoj,

obávám se, že s tím toho efektivně moc dělat nejde.

Záloha je jediný nápad, který mi přišel, že by mohl být funkční. S
úvahami typu "mohu si ji nechat, pokud někdo onemocní apod." bych si moc
těžkou hlavu nedělal. Když bude záloha přiměřená, tak pokrývá náklady,
které organizátor s akcí má. Účastník sice nemůže za to, že onemocní,
ale organizátor za to nemůže tím spíš - proč by měl být bitý on? Ovšem
jestli je to organizačně náročné (asi je, neumím posoudit, k organizaci
jsem se kdysi přichomýtal jen jako "manuální" pomocník), natolik, že je
to víc potíž než pomoc, tak je špatné.

Možnost "na půl cesty" k záloze: na letošním Rainbow měli politiku, že
kdo si objedná jídlo a nepřijede, měl by je zaplatit. Tam je to z
etického pohledu ("mám právo si nechat?") naprosto jasné, a motivace pro
to přijet, když už jsem si přihlásil oběd a mám jej zaplatit, tu je.

Možná potíž že je (kromě toho, že neřeší neobědvající), že pokud nebude
vyžadovat platby za jídlo předem (jak to bylo na Rainbow), čelí
organizátor možným komplikacím při "vymáhání" peněz za oběd od těch, co
nepřijeli. Na druhou stranu mám squarový svět pořád ještě za natolik
slušný, aby tento problém byl (při jasném vyhlášení pravidel dopředu)
malý až žádný - a navíc je to svět dost malý na to, aby to případným
hříšníkům, i kdyby se vyskytli, nestálo za tu ostudu. Pokud naopak
organizátor bude vyžadovat platby za oběd předem, je motivace o to
lepší, s vymáháním problém není, ale zase si přidělá papírování...

Nějak jsem se rozkecal, omluva všem. :-)

Přeju hezký den (a dodatečně dík za Rainbow, je fajn občas zajet na
akci, kam to - jakž takž - zvládnem i s dětmi... ;-)

Milan