[Square] Podekovani (Prachatice) i zamysleni

Malý Igor igm na gratex.com
Úterý Květen 31 11:28:18 CEST 2011

> Me by zajimalo jak Bratislava vnima uspech jejich system, kde mela byt zaplacena zaloha,
> ale byl tam vyber meny a take byla moznost napsat, ze zalohu dopredu zaplatit nechci.
> Jsem zvedava, kolik cechu zaplatilo tu zalohu presto, ze mohli misto toho okrouzkovat,
> ze platit nechteji. Jessica

Pozor, nie je moznost "nechcem zaplatit". Takych by bolo... :)
Je moznost vybrat "nemozem/nechcem zaplatit ziadnym z ponuknutych sposobov" (sposoby su "na CZK ucet v CR" alebo "na EUR ucet v SR").
Ak si niekto zvoli "za ce", dohodneme sa s nim osobne. Vacsinou hned napisu, ze zaplatia na mieste, a berieme to ako prislub.
Je to osobnejsie, nez ked si niekto len klikne nejaky formular na webe, a vieme, ze naozaj ma zaujem prist, akurat fakt nemoze alebo nevie spravit ten bankovy prevod.

Cisla za tento rok:
Spolu predregistrovanych dospelych tanecnikov z CR: 49
Zrusene predregistracie: 6
Zalohu zaplatilo: 31 (31/43 = 72%)

Stanovili sme take pravidlo, ze kto nezaplati vopred, nepocita sa za predregistrovaneho, cize potom plati badge v plnej vyske.
Samozrejme, vyskytnu sa aj vynimky, ked ide o niekoho, kto k nam chodi notoricky a mame istotu, ze nejako zaplati, aj ked nepride.
Alebo niekto, kto velmi nerad plati prevodom (napriklad Ty, Jessica :) ).
U nas ide hlavne o to, ze sa vopred objednavaju jedla, a ak si niekto objedna stravu a potom nepride a nepodari sa jeho porciu predat niekomu inemu, ide o cistu stratu.
Tym, ze mame moznost mat aj ucet v ceskej banke, vacsina ceskych tanecnikov nema problem tu zalohu zaplatit.
Proste dnes je uz taka doba, ze vela platieb sa da vybavit z domu/z prace cez internet banking.

Mimochodom, v krajinach, v ktorych je euro, banky ponukaju tzv. europlatbu = prevod penazi v EUR trebars aj do zahranicia do inej euro-krajiny, a poplatok za takuto platbu je radovo niekolko korun.
Takze na EUR ucet v slovenskej banke mozu smelo posielat zalohy aj Nemci, Rakusania, Belgicania, atd.
Na druhej strane napriklad tanecnici z Rakuska radsej platia zalohu cash, nez na ucet, ale zase vsetci predregistrovani aj vopred zaplatili.

Zaver: celkove skusenosti s platenim vopred mame pozitivne.

Igor, Karolina