[Square] Vystoupeni z CSCTA: Otevreny dopis

Petr Dusek petr na dusek.info
Středa Leden 9 11:34:07 CET 2013

Scobak wrote:

> Me by uplne stacilo, kdyby se aktivni clen CSCTA nedozvedel o programu ve
> chvili, kdy je hotov. Ptal jsem se minuly tyden Douga, kolik aktivnich cenu
> CSCTA ma. Odkazal me na Vladu, ale on sam v te chvili vcetne sebe a me dokazal
> uvest 5 lidi. Predpokladam, ze jich bude jeste par vic, nicmene pri takovychto
> poctech doopravdy nemuze byt tezke aktivni cleny oslovit. Tito aktivni clenove
> totiz realne JSOU CSCTA. Bez nich by CSCTA neexistovala.

    O poctu aktivnich clenu nejlepe vypovida fakt, ze je potreba
kumulovat funkce ve vedeni asociace, v tom s tebou souhlasim.

> Nemyslim, ze by clenstvi melo znamenat automatickou ucast, melo by vsak znamenat
> automatickou komunikaci - co se da, atd. Hlavne pri takoveto nizke clenske zakladne.

    Takze myslis treba komunikaci ve stylu "Tebe tam nechceme."?

> Nemyslim si, ze soucasny stav vede k budouci prosperite CSCTA. Proto jsem o tom
> napsal na konferenci. Byt potichu, znamena prispet k zaniku nebo zivoreni CSCTA.

    Zatimco odejit z ni je cesta, jak ji privest k prosperite. Genialni
myslenka.

> K nazoru, ze s tim tanecnici nemaji co do cineni: CSCTA je JEDINA organizace,
> ktera zastupuje ceskoslovensky square dance v zahranici. Nic jineho nemame.
> Pokud nam jeji pripadne neexistence (nebo realna nefunkcnost) bude jedno, dobre.
> Pokud to jedno neni, pak s tim tanecnici (kluby) maji co do cineni.

    Co ma bezny tanecnik z toho, ze je nekym zastupovan v mezinarodnim
meritku?

K bratislavske Convention:

> Strasne davnooo ...
> ... ale ... tehdy jsme clenskou zakladnu CSCTA vyuzili znacne dukladne.

    Budu konkretni: z cca 30 clenu CSCTA se na jejim programu objevilo
cca 15 (pokud si u nekoho nepamatuju, jestli tehdy byl v asociaci,
zapocital jsem ho jako ze byl). Cely SD program ve 4 halach odtahlo 12
calleru (asociacnich 11), v jedine RD hale bylo 8 cueru, (asociacni 3).
Zahranicni hosty jsem do tech cisel nezapocital.
    "Dukladne" tedy znamena "z poloviny".

> Naprosto presna odpoved na tvoji otazku zni: "Doopravdy si nevybavuji, jestli
> jsem pred peti lety osobne telefonoval uplne vsem aktivnim clenum CSCTA, nicmene
> mohu rici, ze jsem na tom (a nejen ja) pracoval velmi dukladne a predpokladam,
> ze z aktivnich clenu CSCTA nebyl nikdo usetren informaci."

    Jedina informace, kterou jsem mel predem, byla "verejnou nabidku
delat nebudeme, chceme si vybirat sami". Pokud toto je ta informace, o
ktere celou dobu mluvis, pak ano, byl jsem informovan. Nicmene netusim,
k cemu mi takova informace v explicitni podobe je. Napadne se mi
vybavuje scenka panu Simka a Grossmanna. "Nechces si vylosovat prvni
problem? Je to slavnostni chvilka." "No chtel bych. Moc bych chtel."
"Ale mas smulu, prvni taham ja." "Tak proc se ptas, kdyz me k tomu
stejne nepustis?" "Kdybys nechtel, vypadal bych jako dobrak."
    Pokud mam narok na to, aby se mnou poradatel komunikoval, ale nemam
narok na to, aby se tim ridil, je to cisty formalismus. Smysl by melo
pouze to, ze se organizator zepta, kdo tam chce byt, a zajemce na
program nejak umisti (pokud to jde).

    Jako optimalni bych videl to, ze clenove asociace, u kterych to
posveti prislusny Coordinator, budou mit pravo vystoupit na Convention,
avsak bez jakychkoli vyhod z toho vystupovani plynoucich (tj. zaplatim
si vlezne, nedostanu nikde zadnou slevu a podobne). Tim by jednak
poradateli nevznikla prima ujma a jednak by se oddelili ti, kdo se
chteji prezentovat, od tech, kdo chteji vstup zdarma.